نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

پیوندها

واکنش منتظری به رهبری آقای خامنه ای

جمعه, ۱۸ دی ۱۳۸۸، ۱۱:۳۰ ب.ظ

بعضی وقت ها مرور زمان نکات جالبی را از یاد انسان می برد.

در سال ۱۳۶۸ و بعد از ارتحال حضرت امام (ره) مجلس خبرگان با اکثریت مطلق آراء مقام معظم رهبری را به این مقام انتخاب کرد.

آن روزها بازار پیامهای حاوی تسلیت ارتحال امام و تبریک این انتخاب به رهبری داغ بود.

موضوع مشترک این پیامها تسلیت ارتحال امام و تأیید انتخاب خبرگان و تبریک به رهبری بود.

از جمله آقای منتظری هم در آن ایام پیامی صادر کرد که متن پیام ایشان و پاسخ رهبری موضوع این پست وبلاگ است که بنظر من حاوی مطالب جالبی است.

 

متن پیام آقای منتظری :

 

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب مستطاب حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علی خامنه ای رهبر منتخب جمهوری اسلامی ایران دامت برکاته ،

پس از سلام و تحیت و تسلیت به مناسبت ضایعه جبران ناپذیر و مصیبت عظمای عالم اسلام ، ارتحال روح خدا ، پیشوای عالیقدر آزادگان و مستضعفان جهان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران قائد عظیم الشأن حضرت آیت الله العظمی امام خمینی ( قدس سره الشریف ) که به همه جهانیان درس فداکاری و مبارزه و قیام در برابر طاغوت ها و مستکبران را آموخت ، از خداوند قادر متعال مسئلت می نمایم جنابعالی را که فردی لایق و متعهد و دلسوز و در دوران مبارزات و انقلاب تجربه ها آموخته و همواره مورد حمایت رهبر بزرگ انقلاب بوده اید در انجام مسئولیت خطیر رهبری که مجلس خبرگان به جنابعالی محول نموده است یاری نماید تا إن شاء الله موفق شوید به کشور و به ملت مسلمان ایران که در راه تحقق اهداف و آرمان های انقلاب این همه گذشت و فداکاری از خود نشان داده و با همه وجود در صحنه انقلاب باقی است خدمات شایسته و سازنده ای انجام دهید و با حفظ سیاست نه شرقی و نه غربی در تقویت کشور و پیشبرد مبانی و موازین شرع مبین کوشش فرمایید و دشمنان خارجی و داخلی اسلام و کشور را از هر جهت ناامید و مأیوس نمائید. إن شاء الله در مسائل مهمه و سرنوشت ساز مشورت با حضرات آیات عظام و علماء اعلام و شخصیت های متعهد و آگاه مورد توجه خواهد بود.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

۲۳/۳/۱۳۶۸

حسینعلی منتظری 

 

*** 

پاسخ مقام معظم رهبری به این پیام :

بسم‏اللَّه‏الرّحمن‏الرّحیم‏

آیةاللَّه آقاى حاج شیخ حسینعلى منتظرى (دامت‏برکاته)

پس از سلام و تحیت، از پیام تسلیت به مناسبت ضایعه‏ى عظیم جهان اسلام، ارتحال پیشواى آزادگان و امید مستضعفان حضرت امام خمینى (قدّس‏سرّه‏العزیز) و همچنین از دعاى خیر و اظهارات محبت‏آمیز نسبت به این‏جانب و تأیید اقدام مجلس محترم خبرگان، متشکرم.

اکنون که امت بزرگ اسلامى و بخصوص ملت فداکار ایران، با مصیبتى بدین عظمت مواجه شده است، نخستین وظیفه‏ى ما و همه‏ى اقشار و آحاد مردم آن است که با توکل به خدا و تقویت روح اخلاص و همبستگى و همدلى و همزبانى، حرکت عظیمى را که امام بزرگوار و فقید ما آغاز کرده و مجاهدت و تلاش بى‏نظیرى را براى تداوم آن مبذول داشته بودند، ادامه دهیم و مطمئن باشیم که نصرت الهى شامل حال مؤمنان و نیکوکاران خواهد شد.

از خداوند متعال، توفیقات جناب‏عالى را مسألت مى‏نمایم.

سیّد على خامنه‏اى - ۲۵/۳/۱۳۶۸

*****************************************************

متن نامه آقای منتظری از نشریه « ارزشها » شماره بهمن ۱۳۷۶ ( ویژه نامه آقای منتظری ) و متن پاسخ مقام معظم رهبری از پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری نقل شده است.

پاورقی مدیر وبلاگ: در نامه آقای منتظری به جمله بر خوردم که برایم جالب بود. . ایشان خطاب به مقام معظم رهبری نوشتند : "دشمنان خارجی و داخلی اسلام و کشور را از هر جهت ناامید و مأیوس نمائید"  اما چه می شود که آدم ها عوض می شوند؟ کسی که دم از ناامیدی دشمن می زند کاری می کند که bbc برایش برنامه ای به مناسبت ختمش بسازد و  پخش کنه و بجای خوشحالی دشمنان از مرگ ایشان ،دشمنان ناراحت شوند. فکر کنم علت این ناراحتی هم خیلی روشنه. دشمنان فردی رو از دست دادند که حرفهای آنها را در لباس یک آخوند می زد و مردم رو به اشتباه می انداخت. اما دشمنان هنوز مردم ما را  نشناختن و نمی دانند مردم ما چهره ها را از پس نقاب نفاق تشخیش می دادند می دهند و خواهند داد.

چه خوش گفت امام راحل :* اگر آمریکا و منافقین تعریف کنند از یک کسی، تعریف کنند از یک چیزی، مردم می فهمند این عیبی دارد که اینها تعریف می کند از او.  صحیفه امام. ج ۱۷، ص ۲۵۰

 

  • نیم نگاه

نظرات  (۲)

اول اومدم زت بگذرم گفتم نه همینطوری بهتون رو بدیم کار به جا های باریک میکشه فقط بدون که این همه دم از اسلام میزنید افتخار نکنید!!! برید بمیرید که قدر بزرگترین مرجع و عالم زمان رو باید همون منافق بدونه.
آیت‌الله منتظری پدر انقلاب اسلامی فرمودند: 
حفظ نظام مقدمه ‌است برای حفظ و انجام دستورات اسلامی. اگر بنا باشد به بهانه حفظ نظام، اقدامات ضد اسلامی انجام شود، نه نظام خواهد ماند نه اسلام
بسیجیها برادران و پدران ما هستند ‌ای برادر بسیجی‌آیا وجدانا شما قبول دارید رفتار شما به مردم مسلمان ما، رفتار اسلامی هست
چطور این جمهوریه عزیز اسلامی ما دو‌ام خواهد آورد وقتی‌رفتار دولت با مردم مسلمان ما کاملا غیر اسلامی هست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی