نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

پیوندها

نه سال از فرمان هشت ماده ای رهبر گرانقدر انقلاب به روسای قوای سه گانه در خصوص مبارزه با فساد اقتصادی می گذرد. ریز بینی های که این رهبر فرزانه داشته اند و آسیب هایی که در آن فرمان بر شمردند، در زمان حال به خوبی قابل درک است و فقط کمی دقت لازم است تا اوج آینده نگری ایشان را درک کرد. در زیر بخشی از فرمان را می بینید.

1_ " با آغاز مبارزه جدی با فساد اقتصادی و مالی یقینا زمزمه ها و به تدریج فریادها و نعره های مخالفت با آن بلند خواهد شد. این مخالفت ها عمدتا از سوی کسانی خواهد بود که از این اقدام بزرگ متضرر می شوند و طبیعی است بددلانی که با سعادت ملت و کشور مخالفند یا ساده دلانی که از القائات آنان تاثیر پذیرفته اند با آنان همصدا شوند. این مخالفت ها نباید در عزم راسخ شما تردید بیفکند!"

!2_ "دستی که می خواهد با ناپاکی در بیفتد، باید خود پاک باشد و کسانی که می خواهند در راه اصلاح عمل کنند باید خود برخوردار از صلاح باشند."

3_ "در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود"

4_" به جای تبلیغات باید آثار و برکات عمل مشهود گردد. به دست اندرکاران این مهم تاکید کنید که به جای پرداختن به ریشه ها و ام الفسادها به سراغ ضعف ها و خطاهای کوچک نروند و نقاط اصلی را رها نکنند."

برای رسیدن به هر هدفی باید سیری از شعار تا عمل طی گردد. در اصل خود شعار و عمل هم درجه بندی دارد. با آمدن احمدی نژاد به صحنه سیاست، قدم اول برداشته شد. شعار او در انتخابات ریاست جمهوری عدالت بود و همین شعار او بود که او را فاتح انتخابات دولت نهم نمود و این نشان از آن دارد که فضای عمومی خواهان عدالت است. عدالت دو رو دارد؛ یک روی آن دادن حق به کسانی که امام آنها را مستضعف( ضعیف شده) می خواند و دیگری مبارزه با حق خوردگان است. احمدی نژاد در طول دولت نهم فقط توانست روی اول سکه، یعنی رسیدگی به مستضعفان را عملی کند. البته برای مبارزه مقدماتی لازم است که احمدی نژاد در طول دولت نهم این مقدمات را آماده می کرد.

 در جریان مناظره انتخاباتی دولت دهم با این جریان کمی از شعار فراتر رفت و فضای حاکم روانی برای مبارزه شکل گرفت. حوادث بعد از انتخابات، با توجه به بند 1 گواه این مطلب است. البته باید توجه داشته باشید قدرت و ثروت رابطه ای متقابل با هم دارند. کسانی که از ترس مبارزه با فساد و نرسیدن به مراکز قدرت، از اهداف شوم خود دور ماندند آنقدر احساس خطر کردند که شخصا به صحنه آمدند. فائزه هاشمی از آن جمله است.

دعوت مهدی هاشمی را با توجه به  بند 3 معنا کرد. عدم تبعیض در بررسی عملکرد پسر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام عمل به همان بند است.  روند مبارزه با فساد هر چند خیلی دیر و با سرعت کم اما مهم اینست که آغاز شده و جریان مبارزه با فساد رو به رشد است.

باید به خاطر داشته باشیم از راه اصلی دور نشویم. بند 2 هشداری است از این باب و در همین رابطه صداهایی در خصوص معاون اول رییس جمهور بلند شده که امیدواریم، قصه این پرونده رسیدگی و روشن شود.

 

 

  • نیم نگاه

نظرات  (۹)

  • مجله اینترنتی تیک
  • سلام دوست عزیز
    وبلاگ خوبی داری امیدوارم هر روز بهتر بشه
    حتما یه سر به سایت ما هم بزن و اگه دوست داری با هم تبادل لینک کنیم
    منتظرتم
    با سلام
    شهید مطهری :
    عظمت امام خمینی ( ره )
    این مرد [ امام خمینی ] درست نمونه علی (ع) است . درباره علی (ع) گفته اند که در میدان جنگ به روی دشمن لبخند می زند و درمحراب عبادت از شدت زاری بیهوش می شود و ما نمونه او را در این مرد می بینیم . ( از کتاب پیرامون انقلاب اسلامی )
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------
    لبیک یا حسین ع
    سلام. به روزم: هدفمندسازی یارانه ها؛ ارزشها و هزینه ها.
    یاعلی
    چندش
    دیکتاتور حیا کن --------- کشورمو رها کن
    خطاب به علی شیره ای
    سلام دوست خوبم
    مثل همیشه عالی بود
    پاینده باشی
    سلام مطلب جدید نوشتم خواستی بیا بخون
    سلام علیکم
    اگر مسئولین ما به فرمایشات آقا توجه کنند،مشکلی پیش نمی آید.ولی متاسفانه کسی درست ودلسوزانه کار نمی کند.
    در مورد معاون اول واین حرفهایی که چند روزی پیچیده،امیدوارم مسئولین قوه ی قضاییه قاطعانه برخورد کنند...وقتی آقا گفتند اگر پسر من هم خلاف کرد اورا بگیرید!
    چرا ما مراعات سمت ها والقاب عده ای رو می کنیم؟؟؟؟
    موفق وپیروز باشید
    مرگ بر جریان پان مذهبیسم رادیکال

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی