نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

پیوندها
با وجود نامشروع خواندن دولت و زیر سوال بردن اراده اکثریت ملت؛
زهرا رهنورد هم‎چنان از "دولت نامشروع!" حقوق می‌گیرد

«بارها گفته‌ام، این دولت نامشروع است» این عبارتی است که زهرا رهنورد پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری به کرات بر زبان آورد و در آخرین مورد نیز در گفتگویی با سایت منتسب به همسرش در آخرین روزهای سال 88، بر آن تاکید کرد.

به گزارش رجانیوز، در حالی که در انتخابات 22 خرداد قریب به40 میلیون ایرانی در پای صندوق های رای حاضر شده و اکثریت ملت رییس جمهور خود را برای 4 سال آینده برگزیدند، اقلیت دیکتاتور که هیچ گاه در برابر رای اکثریت تمکین نکرد، بارها در گفتار خود با به‌کارگیری تعابیری مانند "دولت کودتا" و "دولت نامشروع" اراده اکثریت مردم را زیر سوال برد اما در عمل رویه ای دیگر در پیش گرفت تا جایی که علی‌رغم گذشت 11 ماه از انتخابات سال گذشته، زهرا رهنورد روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران حاضر شده و از دولتی که آن را نامشروع می‌خواند تا آخرین ریال حقوق ماهیانه‌اش را دریافت می‌کند تا ثابت کند وی نیز مانند همسرش که علی‌رغم حجم وسیعی از فتنه‌گری مورد هیچ‌گونه تعرض قضایی قرار نگرفتند، حتی حاضر نیستند برای نمایش پافشاری بر ادعاهای خود هزینه مادی نیز بپردازند و از یک ریالی حقوق‌شان هم نمی‌گذرند.

اگرچه پیش از این و در جریان مناظره تاریخی احمدی نژاد و موسوی، رییس جمهور با اشاره به تخلفات متعدد و غیرقانونی زهرا رهنورد در روند کسب مدرک تحصیلی‌اش، مسایل مهمی را مطرح کرد اما نه تنها در این زمینه هیچ گاه پاسخ قانع کننده ای از سوی رهنورد بیان نشد، بلکه حضور وی در دانشگاه تهران با مدرک تحصیلی حاوی ابهامات فراوان در نحوه کسب آن، همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، زهره کاظمی (زهرا رهنورد) در سال 69 در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد پذیرفته و در تاریخ 31/6/72 در این مقطع فارغ‌التحصیل می‌شود. وی با وجود آن‌که در سال 1365 هنوز مدرک فوق‌لیسانس خود را دریافت نکرده و 7 سال بعد از این تاریخ از پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود دفاع کرده، به ادعای گواهینامه دکترای دانشگاه آزاد، در آن سال در آزمون ورودی پذیرفته شده و در تاریخ 13/4/ 74 مدرک دکترای خود را دریافت می‌کند.

نکته جالب اینکه در گواهینامه موقت پایان تحصیلات دکترای وی صادره از واحدعلوم تحقیقات دانشگاه آزاد، نمره و رتبه قبولی رهنورد در آزمون ورودی دانشگاه خالی و سفید است.

علاو بر این، رهنورد در سال 76 با مدرک فوق‌لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه آزاد که غیر مرتبط با رشته پژوهش هنر است، به عضویت هیأت علمی با مرتبه مربی در می‌آید.

در تاریخ 21/7/76 نیز وی بدون اخذ مدرک دکترا علی‌رغم مخالفت مقامات دانشگاه از مرتبه مربی به استادیاری تبدیل وضعیت یافته و در مورخ 30/6/77 با حکم مصطفی معین، سرپرست دانشگاه الزهرا(س) می‌شود. وی در حالی که هنوز پنج سال سابقه آموزشی هیأت علمی را در کارنامه خود به ثبت نرسانده بود و در حالی که برای ارتقا از مرتبه استادیاری به دانشیاری، داشتن دکترای تخصصی در رشته مربوط الزامی است،علی‌رغم مخالفت مقامات و مسئولان ذیربط، در سال 81 به مقام دانشیاری دانشکده هنرهای زیبا نائل می‌شود.

گفتنی است پیش از این نیز میرحسین موسوی علی‌رغم عدم تمکین در برابر قانون و رای اکثریت ملت و ادعاهای مختلف همچون به رسمیت نشناختن دولت و نامشروع توصیف کردن آن، در برخی محافل داخلی از اراده خود جهت کسب مجوز از ورات کشور دولت دهم برای راه اندازی حزب سیاسی جدیدی سخن گفته بود و حتی با گذشت ماه ها از حوادث پس از انتخابات و ادامه رویه گذشته ی خویش، از «دولت دهم» حقوق خود به عنوان «رییس فرهنگستان هنر» را دریافت می کرد. این روند تا جایی دامه داشت که وی حتی حاضر به استعفا از ریاست فرهنگستان در دولت دهم نیز نشده بود و در نهایت با تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی عزل و علی معلم دامغانی جایگزین وی شد.

  • نیم نگاه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی