نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

پیوندها
در گفت‌وگو با "السفیر "
سخنگوی دولت انگلیس: بیانیه تهران گامی قدرتمند به سوی مذاکرات اساسی است

خبرگزاری فارس: سخنگوی دولت جدید انگلیس با استقبال از بیانیه تهران گفت: این بیانیه گامی قدرتمند به سوی مذاکرات اساسی است.


به گزارش فارس، "مارتین دی " در گفت‌‌وگو با روزنامه لبنانی "السفیر " در پاسخ به این سوال که سرفصل‌های برنامه‌های سیاست خارجه دولت جدید انگلیس چیست؟ گفت: بنا به تاکید "ویلیام هیگ "، وزیر امور خارجه جدید انگلیس سیاست خارجه این کشور کاملا مشخص است و کار را برای تشکیل دو کشور مستقل فلسطینی و اسرائیل ادامه می‌دهیم و اقدامات موثر در قبال ایران نیز ادامه خواهد یافت.
السفیر در ادامه سوال کرد موضع رسمی انگلیس در قبال تحولات اخیر ایران درباره بیانیه سه‌جانبه برای تبادل سوخت با ترکیه و برزیل چیست و سخنگوی دولت جدید انگلیس به ریاست "دیوید کامرون " پاسخ داد: قرار بود که تبادل سوخت اورانیوم اقدامی برای اعتماد سازی و کمک به گشایش راه‌‌ها برای بررسی جدی درباره برنامه هسته‌ای ایران باشد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید موضع خود را در این باره مشخص کند.
وی بدون اشاره به حق ایران برای تولید سوخت هسته‌ای و تایید نبودن انحراف در برنامه هسته‌ای تهران گفت: ایران باید بیشتر از این همکاری کند و غنی‌‌سازی اورانیوم را متوقف کند و نگرانی‌های جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای تهران رفع کند اما متاسفانه ایران قبول نمی‌کند و به کار خود ادامه می‌دهد.
مارتین دی گفت تلاش‌های غرب برای دستیابی به توافق بر سر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران ادامه دارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بیانیه تهران فرصتی برای حل بحران درباره برنامه هسته‌ای ایران بوده است گفت: این بیانیه گامی قدرتمند به سوی مذاکرات اساسی است اما ایران باید با جامعه بین‌المللی درباره اهداف برنامه هسته‌‌ای تعامل کند.
سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت: ما راهبرد دوسویه گفت‌وگو و تحریم را ادامه می‌دهیم و ما از ایران برای بررسی برنامه هسته‌ای این کشور برای دیدار با یکدیگر دعوت می‌کنیم.‌
مارتین دی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد تغییرات در سیاست انگلیس در قبال حزب الله لبنان گفت: دولت جدید انگلیس مثل هر دولت جدید دیگر سیاست‌های خود در مسائل مختلف را مورد بازبینی قرار می‌دهد و این امر شامل حال سیاست لندن در قبال لبنان نیز می‌شود.
انتهای پیام/+

  • نیم نگاه

نظرات  (۱)

سلام علیکم
بیانیه تهران واقعا ابتکار جالبی بود که دیگه دهن دشمنان رو بست.
به امید پیروزی های بعدی ایران..
موفق وپیروز باشید

اشک دوچشم رهبرم

خون چکیده از سرم

شهد شده به کامتان

حرامیان،حرامتان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی