نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

پیوندها
در سایه توانمندی جهان اسلام؛
یک مورخ اسرائیلی: اسرائیل در مسیر نابودی قرار گرفته است

خبرگزاری فارس: یک مورخ اسرائیلی با اشاره به توانمندی‌های روز افزون جهان عرب و اسلام، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در مسیر نابودی قرار گرفته است.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت "، "بینی موریس " مورخ اسرائیل و نویسنده کتاب « 1948- تاریخ جنگ نخست عربی و اسرائیلی »، گفت که احتمال تحقق صلح در منطقه بسیار ضعیف است زیرا حماس و اسرائیل با یکدیگر صلح نخواهند کرد هر چند که ممکن است به سازش‌هایی تاکتیکی و جزئی روی آوردند.
این مورخ صهیونیست در گفت‌وگو با یدیعوت آحارونوت افزود: در سال 1948، اسرائیل گمان می‌کرد که تمام عرب‌ها افرادی روستایی، بدوی و ساده هستند که چیزی نمی‌فهمند و این یک حماقت بود...در سال 2006 نیز زمانی که حماس در انتخابات رای آورد، اسرائیلی‌ها اعلام کردند که این امر به اقدام جنبش حماس در توزیع هدایا و شیر رایگان در میان مردم بر می‌گردد. اما این‌بار نیز اسرائیلی‌ها اشتباه کردند. مردم فلسطین می‌دانستند که به چه کسی رای می‌دهند. همان‌طور که اعراب در سال 48 از همه چیز آگاه بودند..دین برای آنها بسیار مهم است و نابودی صهیونیسم نیز برای آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی تاکید کرد: در سال 1948 اسرائیل پیروز شد اما این پیروزی بقای دولت اسرائیل را تضمین نمی‌کند. تشکیل دولت در سال 48 واکنش‌های شدیدی را در میان عرب‌ها بهمراه داشت و آنها را به انتقام فراخواند. لذا حتی در صورت امضای تمام توافقنامه‌های صلح، مردم کشورهای عربی، شخصیت‌های فرهنگی و نظامی از به رسمیت شناختن اسرائیل خودداری خواهند کرد.
موریس افزود: اگر یک‌ راه حل مسالمت‌آمیز مورد تایید دو ملت اجرایی نشود، نتیجه کار برای یکی از دو طرف مصیبت‌بار خواهد بود.
این مورخ اسرائیلی در پایان این گفت‌وگو اظهار داشت که برای او بسیار دشوار است که درباره نهایت کار اسرائیل خوشبین باشد. زیرا جهان عرب با یاری جهان اسلام هر روز قدرتمندتر می‌شود و حتی امکان دستیابی آنها به سلاح هسته‌ای نیز وجود دارد. لذا نمی‌تواند افق روشنی برای دستیابی به صلح طی 50 سال آینده تصور کند.

  • نیم نگاه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی