نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

پیوندها

پوچ گرایی

جمعه, ۳۰ مهر ۱۳۸۹، ۰۱:۰۰ ب.ظ

چاپ تصویر «تاشا مالتبی» در روزنامه‌ها در ابتدا یادآور خاطره تلخ «لیندی اینگلند»، یکیhttp://files.tabnak.com/pics/201010/201010211551334659.jpg از سربازان زن آمریکایی را در اشغال عراق توسط این کشور تداعی کرد. انتشار تصویر این زن ۲۱ ساله آمریکایی در حال کشیدن یکی از زندانیان عراقی زندان ابوغریب با طناب بازتاب خبری گسترده داشت و جهان را لرزاند.

اما تصویر تاشا، دختر ۱۹ ساله بریتانیایی که با رضایت کامل زندگی حیوانی را بر زندگی انسانی ترجیح داده است با تصویر آن زندانی عراقی، تفاوت بسیار دارد. تاشا، دانشجوی رشته فناوری موسیقی معتقد است حیوان خانگی نامزدش، «دنی گریوز» است، هرگز بدون قلاده و نامزدش از منزل خارج نمی‌شود، همواره به سبک بربرها لباس می‌پوشد و هیچگاه آشپزی یا نظافت منزلشان را نیز انجام نمی‌دهد. براساس معاینات روان‌شناسان، تاشا از هیچگونه بیماری روانی رنج نمی‌برد و در کمال صحت روحی و روانی به این انتخاب رسیده است. اما این موضوع باعث نمی‌شود که هم‌وطنانش به تنفر وی از خوی انسانی احترام بگذارند و او را در جمع خود بپذیرند.


این شیوه زندگی از یک سو موجبات رضایت این زوج جوان و از سوی دیگر مشکلاتی را برای آنها فراهم کرده است. به‌طوری که یک راننده اتوبوس حاضر نشده او را با قلاده‌ای بر گردن که نامزدش زنجیر آن را به دست گرفته بوده است، سوار کند.

تاشا در اعتراض به این رفتار تحقیرآمیز راننده مذکور به روزنامه دیلی میل گفت: «او من و نامزدم را از اتوبوس بیرون انداخت و گفت به افراد عجیب و غریب و سگ‌هایی مانند ما اجازه سوارشدن نمی‌دهد».

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی لندن در واکنش به اعتراض تاشا که راننده مذکور را متهم به انجام رفتار تبعیض‌آمیز کرده است، اظهار داشت: «راننده اتوبوس به علت نگرانی در مورد سلامتی و امنیت آنها، مانع از سوار شدنشان شده است. اگر او در حالی که به قلاده و زنجیر متصل است سوار اتوبوس شود ممکن است در صورت بروز اتفاقی غیرمترقبه، با خطر جدی مواجه شود. ما با کمال میل از سوارشدن آنها به اتوبوس‌ها استقبال می‌کنیم، اما مشروط بر اینکه وی دیگر با قلاده از این وسیله نقلیه استفاده نکند.» با این حال تاشا ادعا می‌کند که به‌رغم نامتعارف بودن شیوه زندگی‌اش اما این این شیوه به کسی آسیب نمی‌رساند.

او در دفاع از خود عنوان کرد:«من حیوان خانگی دنی هستم، این تنها آرزویی است که همیشه داشته‌‌ام. من همواره حیوان‌خو بوده‌ام. نمی‌دونم از چه زمانی به این خوی تمایل پیدا کرده‌ام اما چند سال پیش با خواندن مجله‌ای دریافتم که افرادی وجود دارند که به‌ این شیوه زندگی می‌کنند و از آن زمان به‌طور کامل به این مساله ایمان آوردم. اساسا مانند یک حیوانی انسان‌نما رفتار می‌کنم، واقعا زندگی راحت و بدون دردسری دارم و «حیوان بودن» بیشتر از هر مساله دیگر باعث نشاطم می‌شود. اگر به حرف دنی گوش کنم او با من بازی می‌کند و مرا مورد تشویق قرار می‌دهد. من هیچ کاری جز غذا خوردن و نظافت شخصی انجام نمی‌دهم و بیشتر از قبل می‌خورم و می‌خوابم و مورد توجه و علاقه قرار می‌گیرم. درست مانند یک حیوان خانگی. من هرگز آشپزی یا نظافت نمی‌کنم و بدون دنی نیز جایی نمی‌روم. شاید این شیوه زندگی عجیب به نظر برسد، اما هر دوی ما از این طرز زندگی راضی هستیم. این فرهنگ و انتخاب من است و معتقدم این شیوه به کسی صدمه وارد نمی‌کند».

دنی ۲۵ ساله نیز گفت:«تاشا خیلی شبیه یک حیوان رفتار می‌کند و مانند یک حیوان خانگی مهربان است. همه کارها، از غذا دادن به وی تا تمیز کردن منزلمان را من انجام می‌دهم. زیرا نمی‌توان از گربه یا سگ خانگی انتظار شست‌و‌شو یا تمیز کردن محیط خانه را داشت. ما به یکدیگر بسیار علاقه‌مندیم و قلاده نیز «علامت اعتماد به یکدیگر و تفاهم» است».
به‌رغم اینکه مادر تاشا انتخاب دخترش را بدترین کابوس یک مادر توصیف کرده، اما معتقد است تاشا به اندازه کافی بزرگ شده است که راهش را انتخاب کند و در آن مسیر پیش برود.

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰

شاید همه ی ما "اصالت لذت در اخلاق" را بارها و بارها در کلاس هایمان شنیده باشیم. قصه ی بالا نتیجه  رشد و رواج همچین تفکری است. نتیجه ای که به پوچ گرایی و دوری از خوی انسانی منجر می شود. و این تنها نمونه ای از میلیون ها مثالی است که هر روز در غرب صورت می گیرد و جای bbc خالی است که به جای قتل ندا آقا سلطان ها به این گونه آسیب ها بپردازد.

سیاسی ننوشتم انسانی نوشتم.  آیا زنده بودن جسم آدمی مهم است یا زنده بودن روح و خوی انسانی. شما ترجیح می دهید زنده باشید و مثل سگ زندگی کنید و یا مرده باشید اما هرگز در طول عمرتان کاری و شانی غیر از انسان نداشته باشید؟ 

لینک زیر را صلاح ندانستم در صفحه اصلی بگذارم. اما خودتان می توانید ببینید که با زنان در غرب نه به شکل یک انسان بلکه به شکل یک کالا می نگرند. و مثل یک سگ بر روی آنها قیمت گذاشته اند و هر سگی که قشنگ تر باشد گران تر است. از تمامی خواهران معذرت می خواهم اما این حقیقت در غرب هست.

http://tabnak.com/nbody.php?id=72517

راستی قرار شد سیاسی ننویسم اما لینک های زیر را از دست ندهید

دم مسیحایی مجریVOA فقیه‌زنده را به کشتن داد!
یک خیابان هم در استقبال از رهبری پر نشد!
  • نیم نگاه

نظرات  (۹)

سلام عزیزم خیلی وب باحالی داری به منم سر بزن
  • خورشید عالمتاب
  • سلام
    خیلی تکان دهنده بود.
    اما باید به خاطر اینکه ما را تکان دادی به وبلاگ ما هم بیایی تا ما هم تو را حسابی تکان بدهیم.
    مطمئن هستم تکان می خوری!
    نویسنده وبلاگ خورشید عالمتاب در مسجد سلیمان! امروز جمعه! منتظرت هستم.
    با اجازه، با ذکر نام وبلاگتون ،شر کردم/
    سلام. عجب دنیایی شده! چه چیزهایی که آدم نمیشنوه.
    با دو پست جدید به روز هستم و منتظر نظرات ازشمند شما...
    واقعا مطلب تاثیر گذار و جالبی بود من به این جور مطلبا سیاسی نمیگم اجتماعی میم حالا نمیدونم چرا شما بهش گفتین سیاسی اما خاک تو سرشون بدبختا حتی فکر کردن بهشم حال آدمو بهم میزنه اون تیکه ای که خودتون نوشتینا جالب بود بخصوص اون قسمتی که مرگ با شان و منزلت به زندگی سگی ترجیح داده شد به قول دکتر شریعتی خدایا چگونه زندگی کردن را به من بیاموز چگونه مردن را خود خواهم آموخت البته این تیکه مطلب شما سیاسی بودااااااااااااااااااااااااا
    سلام داداش!!!!!!!!!
    چقدر این قالبت شبیه ماستا!!!
    البته با مطلبای قشنگش قشنگ تر شده!!
    به وبلاگ ما هم سری بزن!!!
    با تیتر " چهار خاطره ناب و موثق پیرامون امام خامنه ای- حفظه الله"
    به روزم....بیا تا از دست ندادی!!!



    راستی لینکت میکنم...شما هم دوس داری ما رو لینک کن....
    مخلصیم!!!
    اللهم احفظ امامنا الخامنه ای.
    سلام.
    به روزم با مطلبی با عنوان "توبه نصوح". خوشحال میشم نظر تشریف بیارید.
    التماس دعا...
    سلام
    خیلی جالب بود
    امام (قدس سره) توی اربعین میگه همه ی انسان ها وقتی به دنیا می آیند بالفعل حیوان و بالقوه انسان هستند و اگر در راه صحیح قرار نگیرند همون حیوان می مانند.
    (نقل به مضمون)
    خیلی جالب بود یه مثال بیست برای آن چه توی کتاب ها خوانده بودم.
  • شهلا بهمن آبادی
  • سلام
    مطلب خوبی بود و بسیار تاثیر گذار
    من طرفدار غرب ویا غرب گرا نیستم
    اما بهتره به جای این همه بد گفتن کمی هم از پیشرفتهای غرب در زمینه های مختلف بگید
    خوشحال میشم سری هم به وبلاگم زده و نظر بدهید
    موفق باشید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی