نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

پیوندها

احمدی نژاد دو وجهی است

پنجشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۰، ۰۵:۴۷ ب.ظ

3 تیر 84، زمانی که احمدی نژاد پیروز انتخابات شد، دوست داران امام و انقلاب خرسند بودند چرا که می پنداشتند شعارهای انقلاب که  نزدیک به دو دهه به فراموشی سپرده شده بود به دست محمود احمدی نژاد زنده خواهد شد.

. در همین خصوص رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: " من باید از آقای احمدی‏ نژاد تشکر کنم که ایشان کار جدیدی کردند؛ عدالت محوری را به عنوان یک شعار گذاشتند وسط؛ این کار خیلی بزرگی بود. وقتی که ایشان تبلیغات انتخاباتی می‏کردند، به افراد خانواده‏ ی خودم می‏گفتم اگر آقای احمدی‏ نژاد رأی هم نیاورد، این خدمت بزرگ را به انقلاب کرد که شعار عدالت محوری را مطرح کرد؛ نگذاشت به فراموشی سپردنِ این شعار، بشود یک سنت. این شعار مطرح شد و ذهن‏ها را به خودش متوجه کرد. خوشبختانه مردم هم فهمیدند، خواستند، دوست داشتند و رأی دادند. این کار، کار مهمی است."

این موضوع که آیا احمدی نژاد سال 90 همان احمدی نژاد سال  84 است را نباید از یک سو بررسی کرد بلکه موضوع را باید چند وجهی دانست.زمانی که بحث از تغییر است باید دید که آیا اصول و باور ها یا ارزش ها تغیر کرده اند یا خیر. در این مقاله سعی شده است که از جهات مختلف به این موضوع پرداخته شود.

احمدی نژاد در ابتدای دولت نهم اینگونه بیان داشت که " برای این آمده‌ایم که تیرها به ما اصابت کند نه به آقا و از این به بعد نخواهیم گذاشت که تیرها به آقا بخورند."  وهمین موضوع ولایت مدار بودن بود که چه در انتخابات دولت نهم و چه در اتنخابات دولت دهم سبب گردید که  حامیان انتخاباتی او، ولایت مداران باشند و این موضوع بدیهی است که احمدی نژاد بدون حمایت طرفداران انقلاب و بدون شعارهای  انقلابی راه به جایی نمی برد و حتما در انتخابات شکست می خورد و به همین سبب است که پناهیان در گفت‌وگو با فارس گفت :مردم در سوم تیرماه 84 به مکتب امام(ره) رأی دادند.

اما بعد از انتخابات 88 در چند قضیه شاهد تغییر یکی از اصول رفتاری احمدی نژاد، یعنی ولایت مداری بودیم. برخورد با دو حکم حکومتی رهبری در خصوص مشایی و مصلحی نشانگر انحرافی بزرگ از اصول اولیه احمدی نژاد، که همان اصول انقلاب بود، است.

همین رفتار غلط و سماجت رییس جمهور بر روی آن سبب گردید بعضی از حامیان اصلی اش تغییر رویکر داده و برخی خود را دیگر از حامیان احمدی نژاد ندانند. احمدی نژاد هشدارهای کسانی مثل سید احمد خاتمی و یا آیت مصباح یزدی که از حامیان سرسخت او بودند نادیده انگاشت و همه می دانند که حمایت این عزیزان از احمدی نژاد به خاطر انقلابی بودن وی بوده است و هم چنین انتقادشان هم به دلیل فاصله گیری احمدی نژاد از شعارهایش.

بسیاری از دلسوزان و حامیان احمدی نژاد تغییر در رفتار او را از بعد از انتخابات 88 می دانند. به نظر نگارنده از بعد از انتخابات 88 ما با دو شخصیت از احمدی نژاد مواجه هستیم. یکی شخصیت خادم، ولایت مدار و انقلابی و دیگری شخصیتی که طرفدار مشایی و جریان انحرافی است. این دو وجه چهره ی احمدی نژاد نشان از آن دارد که احمدی نژاد دچار تغیری شده است که هنوز نتوانسته تناقضات آن را در درونش حل بنماید.

وجه دوم احمدی نژاد که نمودش مشایی است ضربه ای جبران ناپذیر به شخصیت خدوم احمدی نژاد زده است چرا که وجه اول تشنه خدمت وجه دوم تشنه قدرت؛ وجه اول ولایت مدار وجه دوم مورد پسند ضد انقلاب و همین طور تناقضات دیگر که به هیچ وجه نمی شود این دو وجه را با هم جمع کرد. وجه مشایی احمدی نژاد، برای آن که بر قدرت بماند دست به هر کاری می زند. اقداماتی مانند عدم برخورد با بد حجابی، استفاده مالی از سرمایه های ملی، طرح مکتب ایرانی و بسیاری از قضایای دیگر که تنها دل دشمنان انقلاب را شاد می کند.

احمدی نژاد با حمایت از جریان انحرافی از صحنه سیاسی حذف خواهد شد. جریان انحرافی ای که قدرت چندانی ندارد، نشان به همان نشان که در قهر 11 روزه رییس جمهور، جلسات هییت دولت برگزار شد و در کشور هم هیچ خبری نشد این نشان دهنده ی آن است که حمایت 24 میلیونی مردم از احمدی نژاد، حمایت از اهداف مقدس رهبری و انقلاب بوده است و اگر احمدی نژاد از این اصول تخطی نماید در داخل دولت خودش هم حمایت نخواهد شد و بدنه ی دولت دهم هم بدنه ی ولایت مداری است. قطعا اگر غیر از این بود ما باید شاهد اعتراظاتی چه در دولت و چه در داخل کشور می بودیم.

و در آخر کلام تنها را محمود احمدی نژاد اینست که به آرمان های امام، انقلاب و مردم بازگردد و باز نه فقط در شعار بلکه با عمل نیز ولایت مداری خود را ثابت کند که این امر تنها به صلاح خودش است.

 

  • نیم نگاه

نظرات  (۱۲)

  • مقصد پرواز است
  • سلام علیکم
    کاش این جمعه انتظارمان پایان یابد...

    تقوای اجتماعی نتیجه و ثمره تقوا اختصاص به فرد ندارد، بلکه تقوا ضابطه ای است که سبب حیات جامعه و بقای حیات انسانیت نیز می شود. بعضی گمان می کنند که تقوا محدودیت می آورد؛ ولی تقوا محدودیت نمی آورد، بلکه برای حیات بشر مصونیت ایجاد می کند؛ چون تقوا می گوید ظلم و خیانت نکن. اگر تقوا رعایت شود، اجتماع از همه پلیدی ها مصون می ماند. اگر حقوق اجتماع را رعایت نکنیم و آزاد به تمام معنا بشویم، دیگر حیات باقی نمی ماند و جامعه قدر و منزلتی پیدا نمی کند.

    به روزیم و منتظر حضورتان
    قبول دارم شدید ولی فک میکنم این ما هستیم که باید این حرف ها رو بزنیم..
    یعنی اونایی که کمر همت بسته بودن واسع تخریب این دولت توی 6 ساله اول باید دور و وری های خودشون رو باید جمع و جور کنن.
    چ مثبتی تو
    ختم جمعی قرآن کریم به مناسبت فرا رسیدن ماه پر برکت شعبان به نیت

    سلامتی و تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر (عج) و برای شفای همه ی بیماران.

    دوستانی که تمایل دارند در این طرح شرکت کنند و در ثواب معنوی

    آن سهیم باشند به وبلاگ شهید حسن طاهری مراجعه نموده و جزء انتخابی

    خود را مشخص نمایند.

    اجرتان با سید و سالار شهیدان "ع"
    هرکه بی ولی باشد،عاقبت سیه بخت است

    پیمودن راه حق،بی امـــــر ولی سخت است

    انقلابمان هرگــــز، منحــــــــــرف نخواهد شد

    تا سیدعلی باشــــد، ما خیالمان تخت است
    سلام..
    با کلانتری به روزم..
    بیایید.
    سلام . با شما شدیدا موافقم ولی امیدوارم که احمدی نژاد به خود آید.
    سلام..
    با فرهنگ شهادت امام حسین به روزم..
    خوشحال میشیم از دیدنتون..
    وبلاگ " خروش ملت" منتظر بازدید شماست. "22مورد از اصلی و فرعی کردن مسائل از نگاه رهبر انقلاب و بی توجهی عمارنمایان!! " مطلب جدید این وبلاگه. لطفا به رغم طولانی بودن با دقت و بدون تعصب بخوانید و نظر دهید. باید فضای منطقی و مستدل در نقد جریانات کشور فراهم شود. آینده از آن حزب اللهی ها است.
    تحلیلهای احساساتی ممنوع. شخص رهبری مواضعش مشخصه و شما دارید برای خودتان موضع میگیرید. در دام مواضعی که برخی افراد به اسم روشنگری و در حقیقت بر اثر عدم شناخت و مشکلات شخصی با دکتر اتخاذ می کنند نیفتید
    سلام پاشو بیا
  • طریق الوسطی
  • با نامه ای به شهید صابر باقری به روزم
    تشریف بیارید
    سلام، تمام کشورهایی که سالهاست نیروی اتمی‌ استفاده میکنند تصمیم گرفتند که تا ۱۵ سال دیگر از این بهره برداری دست بکشند. آلمان ، ژاپن، هند و غیره. دنیا دنبال بهره بردار از نیروی خورشید، با د ، امواج دریا و اینکه چگونه میشود این دنیا را حفظ کرد،هست. به نظر میاید که ما فقط دنبال تخریب دنیا و ادمهایش هستیم. من فدایی امام هستم و انشا‌الله روزی تمام انسانهای این دنیا عین ما مسلمان شیعه خواهند شد اما آیا آن روز دنیایی وجود خواهد داشت؟ بهانه انرژی اتمی‌ و یا حتی استقفرلله وعده امام زمان فقط برای سرگرمی ما مردم هست تا آقای احمدی‌نژاد و فامیلهاش بتوانند به راحتی‌ دزدی بکنند.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی