نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

پیوندها

زنان و حضور در جامعه

دوشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۰، ۰۶:۱۴ ب.ظ

مدتی ذهنم در گیر موضوعی است که هنوز فرصت جستجو و تحقیق را برای آن پیدا نکرده ام. قرار است برای بار اولین بار فرضیه ام را در وبلاگم مطرح نمایم، باشد که بازدید کنندگان محترم مرا در این امر خطیر راهنمایی نمایند.

این که حضور زنان در جامعه لازم است یا نه و  این موضوع که  زنان اجازه حضور در جامعه را دارند یا ندارند و اگر دارند، خط قرمز این حضور کجاست. جای بحث دارد. مهم تر از همه ی این ها بحث الویت است. منظورم این است که اگر زمانی یکی از زنان مجبور به انتخاب بین کار یا خانواده شد کدام اهمیت دارد و این اهمیت به چه میزان است. یعنی تا چه مقدار به حضور زنان در کانون گرم خانواده ضربه بزند زنان اجازه ی کار دارند.

آن چیزی که فعلا می دانم این است که برای شخص ینده اهمیت تربیت فرزند صالح از همه ی دنیا بیش تر ارزش دارم یعنی شخصا ترجیح می دهم زندگی ساده تری داشته باشم  و به جای آن فرزندم را از محبت مادرش محروم نکنم. و این را می دانم که زنان بدون روحیه مادری زن نیستند و هر چقدر روحیه مادریشان تقویت شود شاداب تر هستند و این هم به نفع مادر است هم فرزند و هم همسر.


  • نیم نگاه

نظرات  (۱۰)

دقیقا همینطوره..
وظیفه زن مادری و تربیت نسل صالح برای پیشرفت جامعه هست نه پول در اوردن ولی این هم نباید با کلفتی زن در خانه اشتباه شود..
سلام بیا و خودت قضاوت کن..
سلام. مطمئناَ حضور زن در خانواده خیلی مفید تره یادمون باشه که نسلی که قراره تربیت بشه توسط زنان و مادران تربیت میشن.
اگر امام (ره) فرمودند : سربازان من درون قنداق ها هستند , با تربیت درست بود که این بچه ها و نوزادان تبدیل به قهرمانای جنگ شدن.
جدی میگی پس ما منتظریم ببینیم مادر بچه های شما چیکاره است
سلام..
برای ضربت خوردن علی (ع) به روز شدم..

ما رو هم احیا دعا کنید..
شدیدا دعا کنید..
  • رضا دهقانی
  • منتظریم تا فرضیه تون رو بخونیم.
    تا به این جا هم باید بگم اگر زن می دونست که ارزش تربیت یک انسان چقدر با ارزش تر و مقدس تر و مثمر به ثمر تره. کاری نمی کرد جز پرداختن به تربیت فرزند. این رسالتی است که خداوند افتخارش رو به زن داده.
    با مطلبی تحت عنوان "سر بریدن سرمایه ملی/ نمایندگانی که دماغشان را دیدند!!!" به روز هستم. اگه زحمت بکشید و تشریف بیارید و نظری هم مر قوم بفرمایید ممنون می شم. یا حق
    سلام
    به مطلب جنجالی وبلاگ غلط کردم سر بزن
    سلام بزرگوار
    شهادت امام علی "ع" رو به شما تسلیت میگم
    در این شبها منو از دعای خیرتون محروم نفرمایید
    اللهم عجل لولیک الفرج
    التماس دعا
    یا علی
  • حامد(خسته شیرازی)
  • سلاتم وب قشنگی داری.همین.......
    اینو هم درنظربگیر که زنی که توجامعه کارمیکنه تفکرش همیشه آپه و تاثیربهتری توتربیت فرزندش می تونه داشته باشه همه چی که غذاپختن ولباس شستن نیس

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی