نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

پیوندها

بلوری که سیمرغ گرفت

يكشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۰، ۱۰:۵۸ ب.ظ
بر عکس دوستانم که انتقاداتی به جشنواره فجر داشتند من دوستم دارم از نگاه دیگر به این مقوله بنگرم. قبل از آن به این دو مقاله زیبا نگاهی بیندازید.

http://brt4.blogfa.com/post-50.aspx بازیگران مریخی ،کارگردانان ونوسی

http://www.iusnews.ir/?pageid=3287&زجــــری%20که%20از%20فجــــر%20می%20کشــیم!&1390-11-23 زجــــری که از فجــــر می کشــیم!

نگاه کنید در این که کارگردان، بازیگر، سینما، فیلم های تلویزیون و به یک معنا اصحاب صدا وسیما از مردم فاصله گرفته اند حرفی نیست. و نشان آن که گذشت آن زمانی که بچه ها لباسشان را از بازیگران تقلید کنند و در شب نشینی های خانوادگی بحثی از پیگیری فیلم های تلویزون باشد. فاصله ای عمیق بین واقعیت های جامعه و درد مردم با همه بخش های تاثیر گذار که شاید آنان را نخبگان یا خواص نامید شکل گرفته است.
فاصله ای که در آن مشکلات کار جوانان نیست، حرفی از خانه ی مهر به میان نمی آید تا شاید فکر شود جوانان فیلم ها هم مشکل مسکن دارند یا اگر هم پرداخته اند افراط و تفریط  زیادی،داشته است. کاش هم خوابگاهی های من هم در فیلم ها نقشی داشتند منظورم اینست کم کم داشت یادم می رفت روستا یا دهستانی هم وجود دارد. داشت یادم می رفت ایران فقط تهران نیست.
از فجر که بگذریم. پارسال سفری به آبادان با همین بچه های گل راهیان نور، رفته بود. اونجا کسی به صورت قرار دادی کار می کرد که حقوقش 100 هزار تومان بود. اینها را گفتم تا سوالی را در همین وبلاگ خودم از معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور بپرسم آیا به آن بنده خدا هم همین قدر می رسد یا نه؟!!!
سیمرغ ما بلورش را در دست گرفته و با لباسی که فلان قدر هزینه ی طراحی اش است( حساب کنید چند ماه حقوق کارگر آبادانی عزیزمان می شود) سوار بر ماشین چند صد میلیونی اش می شود سری هم به آبادان می زند یا نه؟
  • نیم نگاه

نظرات  (۱۳)

  • ثـــــــــــــــــــــــــــــــــریا
  • سلام
    جالب بود...
    خوشم می آید که شما بروزین...
    در پناه حق.
    سلام
    خسته نباشید
    مطلب خیلی خوبی بود امیدوارم در این راه همیشه پیروز و سربلند باشید
    و همچنین امیدوارم بهم سربزنید
    التماس دعا
    اجرکم عندالله
    بله..
    سلام.آپم.خوشحال میشم سر بزنی
    سلام دوست بزرگوار
    طبق فرمایش مقام معظم رهبری، انتخابات جلوه بسیار زیبا و جذاب مشارکت عمومی و مهمترین گام برای پیگیری اهداف و خواسته های فردی و اجتماعی است و آحاد مردم با شناخت دقیق نامزدها، فرد مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد.
    انشاالله 12 اسفند در انتخابات شرکت خواهیم کرد.
    موفق باشید
    التماس دعا
  • سید محمدرضا
  • سلام
    موید باشید
    یا علی
    خدا هنوز از انسان نا امید نیست
    سلام
    این فقط مشکل سینما و تلویزیون نیست
    مشکل ریشه ای و مهم فرهنگی است
    بسیاری از مردم ما تهی هستند از مسائل فرهنگی و آئینی
    چند وقت پیش جمله ای به نقل از امام خامنه ای شنیدم و هنوز در فکرم(فرمودند:اون چیزی که شب ها خواب رو ازمن می گیره مسائل سیاسی و اقتصادی نیست،مسائل فرهنگیه)
    بروزم خوشحال میشم سربزنید
    یا علی
  • راه اهن تا تجریش
  • انتخابات نزدیک استفحتما نباید جنگ شود ،کلاش روی دوشمان باشد ،پوتین پایمان، حمله و این حرفها ،رزمندد با اخلاص گوش به فرمان ولی است ،"انتخابات باید پرشور باشد"
    ما چقدر تلاش می کنیم؟
    سلام دوست بزرگوار
    مقام معظم رهبری فرمودند: همه نامزدها، هوادارانشان و مسئولان در مقابل توطئه احتمالی دشمنان برای بر هم زدن امنیت مراقب باشند و هیچ کس با متهم کردن دیگری، آب به آسیاب دشمن نریزد.
    انشاالله با حضور با شکوه خود در انتخابات، دشمنان کشور عزیزمان را یکبار دیگر نا امید خواهیم کرد.
    موفق باشید .
    داداش نکنه خودتم رفتی آبادان چند روزی آپ نمی کنی؟؟؟؟
    جشنواره ی فجری که این همه طرفدار این همه مردم بلیط تهیه کردند رفتن فیلما رو دیدن جشنواره ای که وقتی ویژه برنامش از شبکه 3 پخش میشه ساعت 12 شب این همه مخاطب داره شما همه چیز را از چشم تنگ نظر خودتون میبینید و راحت هرچی بزرگان بیسواد این مملکت میگن رو شما تکرار میکنید یه ذره استقلال رای داشته باشید یه ذره هم این جشنواره رو با دید هنری برنداز کنید حالا که ما یه گردهمایی قشنگ سینمایی تو کشورمون داریم شما به این دید تنگ سیاسی میبینید وشعار همه ی حرفاتون هست
    اگه همه شکم سیر بودن آره حق با تو بود که دید هنری داشته باشیم
    اما تو مملکتی که یه سری مردمش نون شب ندارن از رو بدبختی میرن هزارتا کار واسه پول میکنن این همه خرج واسه بازیگرایی که انقدر پول دارن که نمیدونن باهاش چیکار کنن خرج الکیه.بازیگرا این مراسم براشون باشه یا نباشه پولشون رو میگیرن و به نقد منو دفاع تو هم کاری ندارن دوست عزیز کاش به جای دید مثلا روشن فکری یه کم با دید نقد و منطق برخورد میکردی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی