نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

پیوندها

۳ مطلب در آبان ۱۳۸۸ ثبت شده است

۲۹
آبان

محسن هاشمی با صراحت تمام گفت: «شایعه ریزش مترو را خودمان دامن زدیم تا پول بگیریم!» او همچنین تاکید کرد: «گاهی در کشور برای جذب مسئولان به سوی پروژه ها و گرفتن اعتبارات لازم، احتیاج به مقداری جوسازی داریم!» در واقع اینکه گفته می شود مشکل متروی تهران سیاسی است و نه فنی، واقعیتی است انکارناپذیر که متاسفانه در مصاحبه محسن هاشمی هم بروز دارد.

هاشمی گفت:«ما همیشه پول می خواهیم اما به ما کم پول می دهند بنابراین به بخش اولویت دارمان نمی رسد. ما برای اینکه بتوانیم برای بخش های اولویت دارمان پول بگیریم، یک مقدار شلوغ می کنیم که آقا دارد می ریزد و فلان و بهمان. بیایید پول بیشتر بدهید. بعد اینها می آیند و می گویند دردتان چیست و ما دردمان را می گوییم و پول می گیریم!»

محسن هاشمی در مصاحبه خود به همین میزان هم بسنده نکرد و ادامه داد:«ببینید! در کشور بعضی وقت ها جذب کردن مسئولان به طرف پروژه ها و گرفتن اعتبارات احتیاج به یک مقدار "جو" دارد!» 



 اشاره مدیر وبلاگ: 

این مطلب می توان روشنگر سیاست خانواده آقای هاشمی رفسنجانی و هم مسلکانشان باشد. این مسلک چیزی جدا از هدف وسیله را توجیه می کند نیست. این جمله شاه کلید فهم جنبش موسوی نیز هست. با این وجود می توان دروغ گفت. می توان بر روی برگه آمار دوره خاتمی چسب زد و به جای آمار احمدی نژاد نشان داد. می توان بازیگر بیارند برای کلیپ تبلیغاتی آقای موسوی و تهمت بزنند که آقای احمدی نژاد بازیگر آورده. و می تو اند آقای موسوی در قبل انتخابات داد تابعیت محض از ولایت فقیه را بزند و بعد ما خلاف آن را ببنیم و نباید جای هیچ تعجبی برای ما باقی بماند چرا که هدف وسیله را توجیه می کند.

  • نیم نگاه
۲۸
آبان
مطلبه دیگری که به ذهن می آید اینست که

انتخابات به این شیوه برای اولین بار نیست که برگزار شده آقای هاشمی رفسنجانی( رییس اصلاحاتـ آقای کروبی ـشیخ اصلاحات ) آقای خاتمی و.... به همین شیوه وسیاق انتخاب شدند. اگر امکان تغلب بوده برای آنها هم بوده. یکی از دوستان موسویم به من گفت آخه تا حالا انقدر اعتراض نشده بود. برای من کمی خنده دار بود. این معنیش این است که اگه کسی اعتراض نکرد ما می توانیم هر کاری کنیم. می تونیم ۳۰۰ میلیون پول بگیریم( کروبی). برای زنمان مدرک جور کنیم( زهرا ره نورد) و برای اطرافیانمان مزایده ی خصوصی برگزار کنیم تا شرکت ها را بی رقیب تصاحب کنیم( پسرهای هاشمی)  ..... اگه ساز و کار انتخابات ما اشتباه بوده چرا تا به حال آقای هاشمی و رضایی به ذهنشان خطور نکرده بود که باید کاری برای آن در تشخیص مصلحت بکنند؟؟؟!!!! بعد از این که احمدی نژاد انتخاب شد یادشان آمد؟! یعنی اگه موسوی می توانست با تغلب رای بیاورد و اگه کسی هم  اعتراض  نمی کرد باز هم به کارهای خودشون که مثالشان در بالا آمده ادامه می دادند....

  • نیم نگاه
۲۷
آبان

مقدمه :

هر کس درباره حوادث بعد از انتخابات به اندازه خود بررسی و تحلیلی داشته. اما من به عنوان یک دانشجو وظیفه ی خود می ببینم که تحلیل خود را داشته باشم و در وبلاگ خودم قرار دهم تا هم اگر نقدی منصفانه به مطالبم پیدا شد، مطلب خود را اصلاح کنم و هم با شروع به وبلاگ نویسی قدرت خودم رو در نگارش افزایش دهم.

شفاف سازی

   از نقدهایی که به آقای احمدی نِژاد و رسانه ملی وارده‌، بحث شفاف سازی. در قبل از انتخابات در بحث های خیابانی و بعد در مناظره ها با قوت بیشتر، سوال هایی در ذهن مردم شکل گرفت که هیچ مرجع پاسخ گویی وجود نداشت. مثالی که ملموس است بحث  تقلب در انتخابات است . مردمی که  در جریان تبلیغات با شور و احساس به طرفداری از نامزد خود پرداخته بودند. در بعد از شمارش آرا شاهد پیروزی یا شکست نامزد خود می شوند. طبیعی است با برد یا شکست نامزد خود احساسات متقابلی در طرفداران شکل می گیرد.

خوب نتیجه خیلی واضح است. کسانی به ذهنشان این فکر خطور می کند  که نکند که واقعا تغلب شده. چه طرفداران نامزد پیروز و چه ناکام. بر همین اساس به در خواست نامزد محبوب خود آقای مو سوی به خیابان ها ریختند. انصافا بعد هم کار نکردند. کلیپ ها و مطالبشان  توانست در بحث اقناع و احساس توانست تاثیر خود را بگذارد.

تغلب آری یا خیر؟

به هر حال چه گروه اصول گرا و یا چه گروه اصلاح طلب در بحث شفاف سازی  ضعیف کار کرده باشند یا قوی حرف یکی صحیح است. خوب ما به تحلیل بعضی از شبهات می پردازیم

آقای موسوی، خانم زهرا ره نورد را یکی از زنان روشن فکر ما معرفی کردند. ایشان در گفتگو با bbc !!!؟؟؟گفته بودند آقای موسوی داماد لرستان هستند مگر می شوند لر ها به آقای مسوی رای ندهند. اینست بینش یک خانم روشن فکر که بیش تر به اعتقادات بدوی عرب ها قبل از آمدن پیامبر شباهت دارد.  آخه خانم زهرا نورد، کروبی  خود لره اگه قرار لرها به کسی رای بدهند اون هست به دامادشون نمی رسه. بعد خجالت بکش! شما مردم فهیم و دوست داشتنی لره ما را چگونه فرض کرده اید. زمانی که شوهر شما  بیست سال فرهنگی !؟ کار می کردند و همراه مردم به صورت نا محسوس بودند. آقای احمدی نژاد شب و روز به فکر لر و ترک و کرد بودند. و بر خلاف شوهر شما به صورت محسوس هم کار می کردند و مردم این ها را دیدند و بر خلاف فرض شما بدوی نیستند و درک دارند و به همین خاطر به آقای احمدی نژاد رای دادند.

  • نیم نگاه