نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

پیوندها

۴ مطلب در فروردين ۱۳۸۹ ثبت شده است

۲۶
فروردين
بعد از انتخابات شاهد آن بودیم عده ای به دعوت کاندیدای محبوب خود به خیابان ها ریختند. آقای موسوی ادعای تقلب را مظرح کردند و طرفدارانشان هم این ادعا را پذیرفتند. سوال اینجاست که چه شد که با این همه تدابیر و  نظارت، مردم ادعای تقلب را قبول کردند.

همه ی ما دلایل مختلفی را در مورد پیدایش حوادث پس از انتخابات از افراد گوناگون شنیده ایم اما بحثی که من می خواهم مطرح بنمایم سران فتنه را مورد نقد قرار نمی دهد بلکه کسانی را مورد بحث قرار داده ام که شاید در جناح مخالف فتنه گران قرار داشته اند اما با عمل خود به آنها کمک کرده اند و شاید هم نقش مهمی در شکل گیری حوادث پس از انتخابات داشته اند.

فاصله رسانه ملی با شعایر انقلابی

در سالهای بعد از انقلاب و مخصوصا سالهای اخیر شاهد فاصله رو به رشدی در بخش رسانه نسبت به شعار ها و اهداف انقلاب اسلامی هستیم. فیلمها، تبلیغات، روزنامه و حتی مجلات نشانگر دغدغه ها و زندگی افرادی هستند که مخاطب اصلی انقلاب اسلامی نبوده اند. انقلاب اسلامی از اول شکل گیری مخاطب اصلی خود را مستضعفین قرار داد و چه خوب امام امت فرموده اندکه تنها کسانی تا آخر خط با ما هستند که طعم فقر را چشیده باشند.

در طول ۳۰ سال انقلاب و با تهیه برنامه های مختلف، این ذهنیت برای عده ای از مردم شکل گرفت که تمام ایران خودشان هستند. درست هم بود چون جای مردم روستایی ، شهرستانی در تمامی عمده رسانه های ما خالی بود و پایتخت نشین ها تماما زندگی و دغدغه ها خود را در برنامه ها می دیدند اعم از سریال های تلوزیونی، تبلیغات روزنامه هاو ... به مرور زمان ذهنیت ما پایتخت نشینان تمام ایرانیم را شکل داد.

تبلیغات انتخاباتی آقای موسوی در تهران و مخصوصا در شمال آن به طور وسیعی دیده می شد. کسانی که خود را تمام ایران می دانستند خود را طرفدار موسوی می دیدند و برای همین ادعای تقلب را به راحتی پذیرفتند. و فکر نمی کردند در روستاها و شهرستانها مردم دیگری هستند که نظر و رایشان با آنها تفاوت دارد. کسانی که مخاطب اصلی شعار دولت نهم یعنی عدالت بودند و طبیعی است با کارهای که در دولت نهم صورت گرفت رای آقای احمدی نژاد در آنجا اوج بگیرد.

 

  • نیم نگاه
۲۳
فروردين
خبرنامه دانشجویان ایران: جامعه ی علمی و دانشگاهی ایران در چند سال گذشته با وجود اعمال محدودیت ها و کمبود ها، و نیز بر خلاف جریان سنگ اندازی های مختلف دشمنان، توانسته است با اعتماد به نفس بالا و با رجوع به هوش  و استعداد درونی خود به پیشرفت های خیره کننده ای در عرصه جهانی دست پیدا کند.
  • نیم نگاه
۱۳
فروردين
خبرنامه دانشجویان ایران: روز سه شنبه روزنامه اصلاح طلب بهار در حرکتی عجیب و خارج از اصول حرفه ای عکس صفحه آخر خود را با فتوشاپ تغییر داد.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»، روزنامه اصلاح طلب بهار که در تصویر صفحه آخر خود تصویری از روی آتش پریدن چند جوان را نشان می دهد، در حالی این عکس را منتشر کرد که در اصل تصویر مچ بند جوان، به رنگ قرمز و اصل عکس مربوط به سال 84 بوده است.

 


این روزنامه مچ بند قرمز جوان را با فتوشاپ به رنگ سبز در آورده است تا بار دیگر بر توهم و فتوشاپی بودن به اصطلاح جنبش سبز صحه بگذارد.

گفتنی است این روزنامه در اتاق فکر اصلاح طلبان بعد از روزنامه اعتماد وظیفه انتشاراخبار کذب برای حفظ اندک بدنه خود را دارد و حتی ویژه نامه اعتماد توسط بهار منتشر شد.

همچنین روزنامه اعتماد، خلف صالح روزنامه بهار چندی پیش در انتشار روز قدس پس از آنکه نتوانست جمعیت معترض حامی میرحسین موسوی موسوم به جریان سبز را علیرغم تبلیغات بسیار به خیابان‌ها بکشاند در شماره پس از این روز عکسی را منتشر کرده بود که در آن با استفاده از فتوشاپ قصد داشت تا جمعیت سبز حاضر در این راهپیمایی را پرشمار نشان دهد.برای همین منظور این روزنامه تصاویر بادکنک‌ها و پارچه‌های سبزرنگی را در میان راهپیمایان حاضر در خیابان کریم خان زند به تصویر اصلی اضافه کرده بود.این اقدام ناشیانه روزنامه اعتماد هنگامی مشخص شد که این تغییرات در تصویر منتشر شده در روزنامه اعمال شده بود اما در تصویر منتشر شده در نسخه اینترنتی این روزنامه تغییراتی اعمال نشده بود.

  • نیم نگاه
۰۸
فروردين
سال همت مضاعف کار مضاعف مبارک.

امیدوارم امسال هم ما هم مسئولان به این فرمایش مقام معظم رهبری عمل کنند.

  • نیم نگاه