نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

پیوندها

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۸۹ ثبت شده است

۲۵
خرداد
گفتنی است مرحوم سید احمد خمینی در ( متن کامل آن در روزنامه کیهان 24 فروردین 1360 منتشر شده)، به صراحت چنین اعلام می‌کند: «ابتدا لازم می‌دانم یکی دو مسئله را تذکر دهم. اول اینکه ما منسوبین به حضرت امام باید توجه داشته باشیم که فقط به علت نزدیکی با ایشان است که با ما مصاحبه می‌شود و یا به ما احترام می‌شود و الا خود ما که چیزی نیستیم و ویژگی‌هایی نداریم. نه زندان رفته‌ایم و نه شکنجه شده‌ایم و نه در فلسفه غرب و شرق اهل نظریم و نه در فقه و اصول مجتهد نه ادیبیم و نه منطقی. فقط و فقط منسوب امامیم. پس باید دقیقاً توجه کنیم که اگر امام نبودند هرگز کسی ما را بدان صورت نمی‌شناخت تا با ما مصاحبه کند. پس من من نکنیم که هیچیم. من چون فرزند امام هستم می‌آیند و با من مصاحبه می‌کنند چاپ می‌کنند و آن را تیتر می‌کنند و الا از قبیل من زیادند و از من بهتر بسیار بیشتر در حوزه‌های علمیه سراسر ایران از قبیل ما فراوان کسی با آنان مصاحبه نمی‌کند لذا باید توجه کنیم که از انتساب سوءاستفاده نکنیم که خلاف شرع مبین است.» سپس ایشان با توجه به برخی ادعاهای آن روز و گویا در اشاره به برادرزاده خود، سید حسین خمینی چنین ادامه می‌دهد: «مسئله دیگر اینکه اگر هم بگوییم که من کاری با امام ندارم و من خودم هستم و حرف‌های من حرف‌های من است و به امام مربوط نمی‌شود کما اینکه از روی عدم آگاهی قبلی گفته شده بود، این خدعه و فریب است زیرا تنها با عنوان فرزند امام است که می‌توانید لی لی به لالامون گذارند و الا کی هستید تا کسی تو را بشناسد چه رسد به اینکه با تو صحبت کند و تیتر کند و هر کس استفاده خودش را بکند! خودت را بکشی فرزند امامی و با این ژست که نخیر با امام کاری ندارم و فقط حرف‌های خودم را می‌زنم کار تمام نمی‌شود! پس باید مصاحبه نکنی یا اگر مصاحبه می‌کنی صددرصد باید امام راضی باشد والا سوءاستفاده چی هستی. چون چیزی نیستی. تو را به خدا به خودمان رجوع کنیم آیا غیر از این است؟ پس سعی کنیم خلاف نکنیم چون می‌دانیم از قبیل ما هزاران هزار هستند پس چرا سراغ آنها نمی‌روند با آنان مصاحبه نمی‌کنند. اگر فضل و علم و دید سیاسی بود که از ما بهتر زیادند پس چرا سراغ آنها نمی‌روند.؟» 

ویژه نامه ایران  عبور دو

 زمانی که سید احمد خمینی این مطالب را می نوشت هرگز به این فکر نمی کرد که همان انحرافی که برای برادرزاده ی خود( سید حسین خمینی) اتفاق افتاد عیناً برای پسر ارشدش (سید حسن خمینی) تکرار خواهد شود. انحرافی از نوع فرهنگی و اعتقادی.

 

  • نیم نگاه
۰۹
خرداد
در این وبلاگ پر طرفدار به دلیل امتحانات تا اصلاع ثانوی بسته می شود.

خداوندا

اگر دیروز جنگ ما جنگ اسلحه بود، امروز جنگ ما جنگ علم و دانش است.

کمکمان کن در این جنگ،سرفراز بیرون بیاییم.

  • نیم نگاه
۰۹
خرداد
  • نیم نگاه
۰۹
خرداد
  • نیم نگاه
۰۷
خرداد
  • نیم نگاه
۰۷
خرداد
در گفت‌وگو با "السفیر "
سخنگوی دولت انگلیس:
بیانیه تهران گامی قدرتمند به سوی مذاکرات اساسی است

 

خبرگزاری فارس: سخنگوی دولت جدید انگلیس با استقبال از بیانیه تهران گفت: این بیانیه گامی قدرتمند به سوی مذاکرات اساسی است.
  • نیم نگاه
۰۷
خرداد
در سایه توانمندی جهان اسلام؛
یک مورخ اسرائیلی: اسرائیل در مسیر نابودی قرار گرفته است

خبرگزاری فارس: یک مورخ اسرائیلی با اشاره به توانمندی‌های روز افزون جهان عرب و اسلام، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در مسیر نابودی قرار گرفته است.

 
سه بار طبق کتاب مقدس پیکل سلیمان از بین می رود و بار سوم مساویست با از بین رفتن کل یهود. دو بار در کل تاریخ این پیکل از بین رفته و مانده بار سوم. بعضی ها پیکل سوم را نظام صهیونیستی اسراییل می دانند و جنگ ۳۳ روزه را آغازی برای از بین رفتن پیکل سوم.
  • نیم نگاه
۰۷
خرداد
 
سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی گزارش داد:
بیکاری 16 میلیون نفر طی دو سال در 31 کشور صنعتی جهان

خبرگزاری فارس: سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد روند رشد و رونق اقتصادی جهان طی ماههای اخیر به لطف افزایش چشمگیر رشد اقتصادی آسیا بهبود داشته ولی اقتصاد کشورهای توسعه یافته همچنان با چالشهای بزرگی مثل کسری بودجه و بدهی روبرو است.

در این اوضاع وخیم جهان، ایران قله های ترقی را یکی یکی  فتح می کند اما یک سری از کوردلان نمی خواهند رشد ما را در عرصه های مختلفی ببینند. چرا. من نمی دانم.
  • نیم نگاه
۰۴
خرداد
برژینسکی مشاور عالی امنیت ملی امریکا :کنترل مسایل و تحولات فعلی در ایران وابسته به درایت و هوشمندی رهبری  ایران است . به نظر من ایران با این رهبری مسایل جاری را به خوبی حل خواهد کرد
----------------
گری سیک مشاور امنیت ملی اسبق امریکا :مثل امریکا در تحریم ایران مانند سگی است که یک اتوبوس را تعقیب می کند و در صورت دستیابی به اتوبوس نیز کاری از دستش بر نمی اید

--------------------------- 

دشمن ما فقط محمد رضا خان نبود،هر کس مسیرش مسیر اسلام نباشد دشمن ماست ،با هر اسم  که میخواهد باشد هر کس جمهوری بدون اسلام را بخواهد دشمن ماست  برای اینکه دشمن اسلام است...برای اینکه اسلام را نمی خواهد ، ما اسلام را می خواهیم .ما این همه فداکاری کردیم ...برای اینکه اسلام را می خواستیم.صحیفه امام (ره) ج 7 ص 457 .....بنازم به این آینده نگری . خدایاما را پیرو و قدردان  نعمت بزرگ ولایت بفرما.امین
  • نیم نگاه
۰۴
خرداد
گفتگویی که واقعا روی فرکانس اضطراری کشتیرانی، روی کانال ۱۰۶ سواحل (Finisterra (Galicia میان اسپانیایی ها و آمرییکایی ها در ۱۶ اکتبر ۱۹۹۷ ضبط شده است .

اسپانیایی ها (با سر و صدای متن ) :
A-853 با شما صحبت می کند. لطفا ۱۵ درجه به جنوب بچرخید تا از تصادف اجتناب کنید. شما دارید مستقیما به طرف ما می آیید .
فاصله
۲۵ گره دریایی .
آمرییکایی ها (با سر و صدای متن ) :ما به شما پیشنهاد می کنیم ۱۵ درجه به شمال بچرخید تا با ما تصادف نکنید .

اسپانیایی ها : منفی. تکرار می کنیم
۱۵ درجه به جنوب بچرخید تا تصادف نکنید .

آمرییکایی ها (یک صدای دیگر): کاپیتان یک کشتی ایالات متحده آمریکا با شما صحبت می کند. به شما اخطار می کنیم ۱۵ درجه بشمال بچرخید تا تصادف نشود .

اسپانیایی ها: این پیشنهاد نه عملی است و نه مقرون به صرفه. به شما پیشنهاد می کنیم
۱۵ درجه به جنوب بچرخید تا با ما تصادف نکنید .

آمریکایی ها (با صدای عصبانی): کاپیتان ریچارد جیمس هاوارد، فرمانده ی ناو هواپیمابر یو اس اس لینکلن با شما صحبت می کند .
۲ رزم ناو، ۵ ناو منهدم کننده، ۴ ناوشکن، ۶ زیردریایی و تعداد زیادی کشتی های پشتیبانی ما را اسکورت می کنند. به شما پیشنهاد نمی کنم، به شما دستور می دهم راهتان را ۱۵ درجه به شمال عوض کنید. در غیر اینصورت مجبور هستیم اقدامات لازمی برای تضمین امنیت این ناو اتخاذ کنیم . لطفا بلافاصله اطاعت کنید و از سر راه ما کنار روید !!!

اسپانیایی ها :
خو آن مانوئل سالاس آلکانتارا با شما صحبت می کند. ما دو نفر هستیم و یک سگ،
۲ وعده غذا، ۲ قوطی آبجو و یک قناری که فعلا خوابیده ما را اسکورت می کنند . پشتیبانی ما ایستگاه رادیویی زنجیره ی دیال ده لا کورونیا و کانال ۱۰۶ اضطراری دریایی است. ما به هیچ طرفی نمی رویم زیرا ما روی زمین قرار داریم و در ساختمان فانوس دریایی A-853 Finisterra روی سواحل سنگی گالیسیا هستیم و هیچ تصوری هم نداریم که این چراغ دریایی در کدام سلسله مراتب از چراغ های دریایی اسپانیا قرار دارد .
شما می توانید هر اقدامی که به صلاحتان باشد را اتخاذ کنید و هر غلطی که می خواهید بکنید تا
امنیت کشتی کثافتتان را که بزودی روی صخره ها متلاشی می شود تضمین کنید . بنابراین بازهم اصرار می کنیم و به شما پیشنهاد می کنیم عاقلانه ترین کار را بکنید و راه خودتان را
۱۵ درجه ی جنوبی تغییر دهید تا از تصادف اجتناب کنید.

آمریکایی ها: آها. باشه. گرفتیم. ممنون .
  • نیم نگاه