نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

پیوندها

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۰ ثبت شده است

۳۱
تیر
حجت الاسلام قرائتی
این مسجدهایی که بچه در آن نیست یک مشت آدم آهنی هستند. نسل منقرض، ما باید نسل نو بیاوریم. قرآن می‌گوید: بچه زینت است. مال و اولاد زینت است. بعد می‌گوید: مسجد می‌روی زینت ببر. مال زینت است، مسجد می‌روی زینت ببر. یعنی چه؟ یعنی پول در جیبت بگذار به یک فقیر بده. بچه زینت است. بعد می‌گویی: مسجد می‌روی زینت ببر. یعنی دست بچه را بگیر، بچه مسجد نیاید یعنی چه؟
  • نیم نگاه
۲۴
تیر
این روزها تا دلتون بخواهد اتفاق های عجیب و غریب دور و برم می افتد. خفن ترین دوستان حزب اللهی من استحاله می شوند و یا امت حزب الله نا امید شده ای را می بینم که خود را تنها می دانند.

دیروز یکی از معلمهای اهل عرفان و معرفت مدرسه به من این گونه گفت :" دانش آموازان تشنه ی محبتند و در ادامه اینگونه تکمیل کرد کلا آدمها تشنه ی محبتند"

و من وقتی داشتم نماز مغرب رو می خوندم مثل همیشه یه نکته ای به ذهنم رسید که اگر مدتها بر روی آن در شرایط عادی فکر کنم، عمرا اگر ب آن می رسیدم و آن نکته این بود

که احمدی نژاد رییس جمهور محبوب، خادم و مردمی ما بود. او هم با تمام یک دندگی اش تشنه ی محبت بود و امت حزب الله او را با آغوش باز جریان انحرافی (مشایی) تنها گذاشتند. و کم کم جن محبت مشایی احمدی نژاد را سحر کرد و شد این که می بینیم.

دوستان استحاله ی شده من هم یک وجه مشترک با هم دارند و آن کمبود محبت هست و این بار کمبود محبت یک بیماری نیست بلکه یک درد است.


  • نیم نگاه
۲۰
تیر
شفاهی در گفت‌وگو با فارس:
هدف واقعی اظهارات اخیر خاتمی انتقام‌گیری از مردم است

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت‌معلم گفت: خاتمی خوب می‌داند که مردار دوم‌خرداد با این بازی‌ها دیگر زنده نمی‌شود لذا در حقیقت به دنبال انتقام‌گیری از مردم است.


حسین شفاهی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت‌معلم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس بابیان اینکه انقلاب اسلامی آرزوی تحقق یافته‌ی همه‌ی آزادگان جهان، در طول تاریخ است و هر کس که حافظ آن باشد در قلب مردم جای دارد، گفت: سپاه در طول حیات پربرکت خود نشان داده همانگونه که از نامش پیداست حامی اهداف انقلاب اسلامی است و دقیقاً به همین خاطر است که از پشتوانه عظیم مردمی برخوردار است دارد.

شفاهی با اشاره به اینکه موضع‌گیری اخیر فرمانده سپاه بیانگر حمایت او از آرای مردمی بود، افزود: محمدرضا خاتمی و دوستانش به دلیل عدم اقبال مردم به آنان در حال حذف شدن از صحنه سیاست هستند و اظهارات اخیر او نشان‌دهنده شکل‌گیری فاز جدید تلاش‌ها و دست‌وپازدن‌های آنان برای بازگشت به عرصه سیاست است در حالیکه این سخنان به حذف و طرد جبهه دوم خرداد از سوی مردم سرعت می‌بخشد و آن‌ها بیشتر از گذشته به قهقرا می‌برد.

وی با بیان اینکه خاتمی خوب می‌داند که مردار دوم‌خرداد با این بازی‌ها دیگر زنده نمی‌شود لذا در حقیقت به دنبال انتقام‌گیری از مردم است، گفت: همانگونه که ملت مسلمان و انقلابی ایران ثابت کردند که با هیچ کس بر سر آرمانهای انقلاب، امام راحل و ولی فقیه زمان عقد اخوت نبسته و کوچکترین مصالحه‌ای نخواهند داشت، تاریخ نشان داده هر کسی که از آرمان‌های امام فاصله گرفته، حذف و نیست شده است.

شفاهی در پایان اظهار داشت: سپاه به وظیفه‌ی خود عمل کرد و از دستگاه‌های دیگر نیز انتظار می‌رود بیش از این اجازه هتاکی به آرمانهای امام و امت را ندهند و با عاملین این هتاکی‌ها به سرعت برخورد کنند.

  • نیم نگاه
۰۲
تیر

3 تیر 84، زمانی که احمدی نژاد پیروز انتخابات شد، دوست داران امام و انقلاب خرسند بودند چرا که می پنداشتند شعارهای انقلاب که  نزدیک به دو دهه به فراموشی سپرده شده بود به دست محمود احمدی نژاد زنده خواهد شد.

. در همین خصوص رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: " من باید از آقای احمدی‏ نژاد تشکر کنم که ایشان کار جدیدی کردند؛ عدالت محوری را به عنوان یک شعار گذاشتند وسط؛ این کار خیلی بزرگی بود. وقتی که ایشان تبلیغات انتخاباتی می‏کردند، به افراد خانواده‏ ی خودم می‏گفتم اگر آقای احمدی‏ نژاد رأی هم نیاورد، این خدمت بزرگ را به انقلاب کرد که شعار عدالت محوری را مطرح کرد؛ نگذاشت به فراموشی سپردنِ این شعار، بشود یک سنت. این شعار مطرح شد و ذهن‏ها را به خودش متوجه کرد. خوشبختانه مردم هم فهمیدند، خواستند، دوست داشتند و رأی دادند. این کار، کار مهمی است."

این موضوع که آیا احمدی نژاد سال 90 همان احمدی نژاد سال  84 است را نباید از یک سو بررسی کرد بلکه موضوع را باید چند وجهی دانست.زمانی که بحث از تغییر است باید دید که آیا اصول و باور ها یا ارزش ها تغیر کرده اند یا خیر. در این مقاله سعی شده است که از جهات مختلف به این موضوع پرداخته شود.

احمدی نژاد در ابتدای دولت نهم اینگونه بیان داشت که " برای این آمده‌ایم که تیرها به ما اصابت کند نه به آقا و از این به بعد نخواهیم گذاشت که تیرها به آقا بخورند."  وهمین موضوع ولایت مدار بودن بود که چه در انتخابات دولت نهم و چه در اتنخابات دولت دهم سبب گردید که  حامیان انتخاباتی او، ولایت مداران باشند و این موضوع بدیهی است که احمدی نژاد بدون حمایت طرفداران انقلاب و بدون شعارهای  انقلابی راه به جایی نمی برد و حتما در انتخابات شکست می خورد و به همین سبب است که پناهیان در گفت‌وگو با فارس گفت :مردم در سوم تیرماه 84 به مکتب امام(ره) رأی دادند.

اما بعد از انتخابات 88 در چند قضیه شاهد تغییر یکی از اصول رفتاری احمدی نژاد، یعنی ولایت مداری بودیم. برخورد با دو حکم حکومتی رهبری در خصوص مشایی و مصلحی نشانگر انحرافی بزرگ از اصول اولیه احمدی نژاد، که همان اصول انقلاب بود، است.

همین رفتار غلط و سماجت رییس جمهور بر روی آن سبب گردید بعضی از حامیان اصلی اش تغییر رویکر داده و برخی خود را دیگر از حامیان احمدی نژاد ندانند. احمدی نژاد هشدارهای کسانی مثل سید احمد خاتمی و یا آیت مصباح یزدی که از حامیان سرسخت او بودند نادیده انگاشت و همه می دانند که حمایت این عزیزان از احمدی نژاد به خاطر انقلابی بودن وی بوده است و هم چنین انتقادشان هم به دلیل فاصله گیری احمدی نژاد از شعارهایش.

بسیاری از دلسوزان و حامیان احمدی نژاد تغییر در رفتار او را از بعد از انتخابات 88 می دانند. به نظر نگارنده از بعد از انتخابات 88 ما با دو شخصیت از احمدی نژاد مواجه هستیم. یکی شخصیت خادم، ولایت مدار و انقلابی و دیگری شخصیتی که طرفدار مشایی و جریان انحرافی است. این دو وجه چهره ی احمدی نژاد نشان از آن دارد که احمدی نژاد دچار تغیری شده است که هنوز نتوانسته تناقضات آن را در درونش حل بنماید.

وجه دوم احمدی نژاد که نمودش مشایی است ضربه ای جبران ناپذیر به شخصیت خدوم احمدی نژاد زده است چرا که وجه اول تشنه خدمت وجه دوم تشنه قدرت؛ وجه اول ولایت مدار وجه دوم مورد پسند ضد انقلاب و همین طور تناقضات دیگر که به هیچ وجه نمی شود این دو وجه را با هم جمع کرد. وجه مشایی احمدی نژاد، برای آن که بر قدرت بماند دست به هر کاری می زند. اقداماتی مانند عدم برخورد با بد حجابی، استفاده مالی از سرمایه های ملی، طرح مکتب ایرانی و بسیاری از قضایای دیگر که تنها دل دشمنان انقلاب را شاد می کند.

احمدی نژاد با حمایت از جریان انحرافی از صحنه سیاسی حذف خواهد شد. جریان انحرافی ای که قدرت چندانی ندارد، نشان به همان نشان که در قهر 11 روزه رییس جمهور، جلسات هییت دولت برگزار شد و در کشور هم هیچ خبری نشد این نشان دهنده ی آن است که حمایت 24 میلیونی مردم از احمدی نژاد، حمایت از اهداف مقدس رهبری و انقلاب بوده است و اگر احمدی نژاد از این اصول تخطی نماید در داخل دولت خودش هم حمایت نخواهد شد و بدنه ی دولت دهم هم بدنه ی ولایت مداری است. قطعا اگر غیر از این بود ما باید شاهد اعتراظاتی چه در دولت و چه در داخل کشور می بودیم.

و در آخر کلام تنها را محمود احمدی نژاد اینست که به آرمان های امام، انقلاب و مردم بازگردد و باز نه فقط در شعار بلکه با عمل نیز ولایت مداری خود را ثابت کند که این امر تنها به صلاح خودش است.

 

  • نیم نگاه
۰۲
تیر
  • نیم نگاه