نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

پیوندها

۱۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

۳۱
مرداد

زن و شوهر پیری با هم زندگی می کردند.

پیر مرد همیشه از خروپف همسرش شکایت داشت و پیر زن هرگز زیر بار نمی رفت و گله های شوهرش رو به حساب بهانه گیری های او می گذاشت.

این بگو مگوها همچنان ادامه داشت تا اینکه یک روز ...


پیرمرد برای اینکه ثابت کند زنش در خواب خروپف می کند و آسایش او را مختل می کند ضبط صوتی را آماده کرد و شبی همه سر و صدای خرناس های گوشخراش همسرش را ضبط کرد.

پیر مرد صبح از خواب بیدار شد و شادمان از اینکه سند معتبری برای ثابت کردن خروپف های شبانه او دارد به سراغ همسر پیرش رفت و او را صدا زد، غافل از اینکه زن بیچاره به خواب ابدی فرو رفته بود!

از آن شب به بعد خروپف های ضبط شده پیرزن، لالایی آرام بخش شبهای تنهایی او بود !


  • نیم نگاه
۲۷
مرداد

هر چند که زلزله ی آذربایجان دل همه ایرانیان را رنجاند و همه را ماتم این غم فرو برد اما نکته هایی زیبا هم در این غم نهفته بود که کمی از تلخی کاممان کاست. به چند تا از این زیبایی ها اشاره ای می کنم.

اول نجات یک کودک از زیر خروار ها

دوم: حضو سرزده ی رهبر فرزانه انقلاب در مناطق زلزله زده

بازدید مقام معظم رهبری از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی

سوم حضور هنرمندان در سینما آزادی جهت جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان بود

چهارم حضور ورزشکاران

 

حمید سوریان قهرمان ملی و برنده ی مدال طلای المپیک لندن نیز هدایا ی خودش را به زلزله زدگان آذربایجان اهدا کرد.

کریم باقری به همراه شهاب عباسی (بازیگر و کارگردان خنده بازار) و تعداد از فوتبالیست های سابق به مناطق زلزله زده رفت و لبخند امید راهدیه کردند.

دیدن هر یک از این صحنه موجب غرور هر یک از ایرانی ها می شود و همه این ها تنها نشانه ایست که ما با هر طرز تفکر همصدا هر وقت که لازم باشد، فریاد می زنیم ایران را دوست داریم.


بنی آدم اعضای یک پیکرند                                              که در آفرینش ز یک گوهرند


 چو عضوی به درد آوردروزگار                                           دگر عضوها را نماند قرار


  • نیم نگاه
۲۷
مرداد
در شگفتم که سلام آغاز هر دیداریست، ولی در نماز پایان است. شاید بدین معناست ،که پایان نماز آغاز دیدار است.

  • نیم نگاه
۲۶
مرداد

روزی شاهزاده ای در محوطه کاخ مشغول قدم زدن بود که سربازی را کنار یک نیمکت در حال نگهبانی دید؛ از او پرسید تو برای چی اینجا قدم می زنی و از چی نگهبانی می دهی ؟ سرباز دستپاچه جواب داد قربان من را افسر گارد اینجا گذاشته و به من گفته خوب مراقب باشم!


شاهزاده، افسر گارد را صدا زد و پرسید این سرباز چرا این جاست؟ افسر گفت قربان افسر قبلی نقشه قرار گرفتن سربازها سر پست ها را به من داده من هم به همان روال کار را ادامه دادم!


شاهزاده شروع به تحقیق و پرس و جو کرد:عاقبت فهمید، زمانی که 3 ساله بود ه است این نیمکت را رنگ زده بودند و پدرش به افسر گارد گفت نگهبانی را اینجا بگذارند تا او هنگام بازی در محوطه کاخ روی آن ننشیند و لباسش رنگی نشود! و از آن روز 41 سال می گذرد و هنوز روزانه سربازی اینجا قدم می زند!


فلسفه عمل تمام شده ولی عمل فاقد منطق هنوز ادامه دارد!


آیا شما هم از این نیمکت ها دارید؟


  • نیم نگاه
۲۶
مرداد

مردی تو یک فروشگاه بزرگ به یه دختر زیبا میرسه و میگه: خانم، من زنمو اینجا گم کردم ناراحت نمی شید اگه کمی با شما صحبت کنم؟ دختر: چرا؟!! مرد: چون هر بار که با یه زن خوشگل صحبت می کنم زنم یهو پیداش می شه!!


  • نیم نگاه
۲۲
مرداد
آذربایجان تسلیت

  • نیم نگاه
۲۱
مرداد

دلم براش تنگ شده. یه زمانی نهاد یه صفایی داشت، بچه با ذوق اونجا می رفتن. ولی الان چی!!! اوناییم که می رن از سر ناچاریه. مدیونی فکر کنی تقصیره حاج آقا .... این بنده خدا که اصلا نیست.

  • نیم نگاه
۲۰
مرداد

پسر خاله :

یه روز رفتم نونوایی

نونوا گفت هر کسی اومد

بگو پشت سرت وا نسه

نون نمی رسه

منم هر کی اومد

گفتم بیا جلوی من واسا

پشت سرم نون نمی رسه ... !!



  • نیم نگاه
۱۳
مرداد

رتبه اول ریاضی

خون شهدای هسته ای بی ثمر نخواهد ماند...

"هیچ ترسی ندارم از اینکه در راه خدمت به کشورم، آینده‌ای شبیه به احمدی روشن داشته باشم."محمد استاد محمدی _نفر اول کنکور ریاضی





 رتبه اول انسانی

فاطمه فتاحی

تمام هدف من سربازی برای رهبر انقلاب است و این هدف باعث شد که هیچگاه انگیزه‌ام را از دست ندهم. . . . . . . (نفر اول کنکور گروه علوم انسانی)



رتبه دوم ریاضی

هدفم خوشحال کردن دل مقام معظم رهبری و ادامه راه شهدای هسته ای کشور است و دشمنان ما بدانند که ترور مغزها پایان پیشرفت علمی کشور نیست.




جوانان کشور با پایبندی به ولایت فقیه نقشه های شوم دشمنان را به خودشان بر می گردانند و دست از مبارزه علمی برنمی دارند.تلاش علمی نخبگان ایرانی برای دست یابی به انرژی صلح آمیز هسته ای پایانی ندارد، قصد ما خوشحال کردن دل مقام معظم رهبری است.استکبار بداند ترور مغز ها پایان پیشرفت علمی کشور ما نیست، بلکه شروعی براستی پیروزی دوباره است.


  • نیم نگاه
۱۱
مرداد

دو گدا تو یه خیابون شهر رم کنار هم نشسته بودن. یکیشون یه صلیب گذاشته بود جلوش، اون یکی یه ستاره داوود... مردم زیادی که از اونجا رد میشدن به هر دو نگاه میکردن ولی فقط تو کلاه اونی که پشت صلیب نشسته بود پول مینداختن.


یه کشیش که از اونجا رد میشد مدتی ایستاد و دید که مردم فقط به گدایی که پشت صلیبه پول میدن و هیچ کس به گدای پشت ستاره داوود چیزی نمیده. رفت جلو و گفت: رفیق بیچاره من، متوجه نیستی؟ اینجا یه کشور کاتولیکه، تازه مرکز مذهب کاتولیک هم هست. پس مردم به تو که ستاره داوود گذاشتی جلوت پول نمیدن، به خصوص که درست نشستی بغل دست یه گدای دیگه که صلیب داره جلوش. در واقع از روی لجبازی هم که باشه هر کسی رد بشه به اون یکی پول میده  ولی  نه به تو. گدای پشت ستاره داوود بعد از شنیدن حرفهای کشیش رو کرد به گدای پشت صلیب و گفت: هی "موشه" نگاه کن کی اومده به برادران "گلدشتین" بازاریابی یاد بده!   گلدشتین یه اسم فامیل معروف یهودیه


  • نیم نگاه