نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

پیوندها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

سه شنبه, ۱ دی ۱۳۸۸، ۰۳:۲۷ ب.ظ
آیت‌الله نوری‌همدانی:
سکوت در برابر اتفاقات دیروز قم جایز نیست

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید با اشاره به اتفاقات روز گذشته قم گفت: سکوت در برابر شعارهای دیروز جایز نیست، چون ارزش‌ها در هم شکسته و خون شهدا پایمال شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای نیروی دریایی سپاه و پاسداران شهید محلاتی تهران اظهار داشت: نظام ما، نظام ولایت‌مدار است و باید این نظام حفظ شود.
وی با اشاره به اتفاقات سیاسی اخیر کشور گفت: متاسفانه جریاناتی در نظام به ‌وجود می‌آید و پرده‌ها کنار می‌رود و حقایق آشکار می‌شود.
این مرجع تقلید با بیان اینکه نباید در برابر منکر سکوت کرد، ابراز داشت: چه معروفی از نظام مهم‌تر و چه منکری از استکبار بالاتر؟
وی خواستار عکس‌العمل مناسب مردم در برابر جریانات اخیر شد و افزود: نباید نظاره‌گر ماجرا بود چون سکوت و بی‌تفاوتی در این زمینه خلاف شرع است.
آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به شعارهای راهپیمایان علیه حکومت بیان داشت: شعار«نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» و«استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» دهن‌کجی به نظام، اسلام و آرمان‌های امام راحل است.
وی با اشاره به جریانات دیروز قم گفت: سکوت در برابر شعارهای دیروز جایز نیست، چون ارزش‌ها در هم شکسته و خون شهدا پایمال شد.
استاد حوزه علمیه قم بر بسیج همه قدرت‌ها و ظرفیت‌ها برای نگهداری نظام و صیانت از انقلاب و آرمان‌های آن تاکید کرد.
وی با اشاره به ایام محرم و در پیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: دشمنان کینه دیرینه‌ای از اسلام و انقلاب دارند و به همین دلیل از هر امکانی برای نابودی نظام اسلامی استفاده می‌کنند.
آیت‌الله نوری‌همدانی خطاب به ائمه جماعات در سراسر کشور گفت: باید در ایام محرم به مردم یادآوری کنید که این نظام، نظام ولایی است و در اسلام این نوع حکومت مشروع و مورد قبول است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جریان غدیر خم و سقیفه اشاره کرد و گفت: کسانی که در غدیر با علی(ع) بیعت کردند، در سقیفه علی را کنار زدند و حکومت را از دست ائمه(ع) خارج کردند.
این مرجع تقلید با اشاره به انحرافات صورت گرفته در دین بعد از پیامبر(ص) افزود: قیام کربلا در راستای اصلاح دین و متوجه‌کردن اشتباه مردم صورت گرفت.
وی با بیان اینکه درس‌های فراوانی در عاشورا وجود دارد، یادآور شد: یکی از درس‌های عاشورا این است که هر وقت انحراف از اسلام حاصل شد، باید قیام کرد و بدانیم که اسلام ولایت را محور قرار داده است.

  • نیم نگاه

نظرات  (۲)

ممنون
حضور حضرت آیت الله العظما نوری همدانی وسایر مجتهدین در صحنه وپشتیبانی از مقام عظمای ولایت و روشن کردن چهره خط نفاق ومزدوران بیگانه ،حجت و تکلیف شرعی رابر همگان تمام میکند تابابصیرت تمام از آرمان امام امت وشهیدان با تمام وجود دفاع کنیم .
مزدوران واربابانشان خواهند فهمید جمهوری اسلامی که حاصل رنج ها وزحمات تشیع درطول تاریخ است هر دوره از دوره قبل قوی تر و مستحکم تراست ،
جوانان ش با بصیرت تر،ولایت پذیرتراند و انشاالله تا ظهور حضرت حجت (عج) ادامه خواهد یافت .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی