نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

پیوندها

۲۴ مطلب در آذر ۱۳۸۸ ثبت شده است

۳۰
آذر

رنج نامه" مرحوم سید احمد خمینی درباره منتظری

متأسفانه شما امروز این گونه گشته اید یعنی نه مقلدین سایر حضرات آیات، مراجع بزرگوار را دارید نه دوستان امام را، که بدون امام شده اید، مانده اید تنها به تعدادی افراد ناباب که اگر دقیق عمل نکنید رفته اید.

تاریخ انتشار: یک‌شنبه 29 آذر 1388

 

  • نیم نگاه
۳۰
آذر

رنج نامه" مرحوم سید احمد خمینی درباره منتظری

باید در جواب گفت که امام بخاطر علاقه شدیدی که به جنابعالی داشتند همواره در صدد اصلاح و ارشاد و حفظ و نگهداری و رهایی شما از چنگال ضدانقلاب بوده اند که شاید از مسیر ابهام آمیز خود برگردید و ثانیا "اخیراً " حضرت امام به مسائلی برخورد کردند که دیگر درنگ را جایز ندانستند.

تاریخ انتشار: یک‌شنبه 29 آذر 1388

منبع سایت تحلیلی سیاسی استقامت

  • نیم نگاه
۲۹
آذر

آقا سیدعلی خامنه ای حقیقت ولایت فقیه هستند و رهبر.

البته هیچ کس حاج آقا روح الله نمی شود، ولی آقاسیدعلی خامنه ای حقیقت ولایت فقیه هستند و رهبر !از همه به امام نزدیکتر است. کسی که ما به او امیدواریم آقای خامنه ای است. شما از ما قبول نمی کنید و تعجب می کنید، ولی این دید ماست، نزد ما محرز است آقاسید علی خامنه ای رهبر آینده هستند و ایشان باز هم فرمودند :نظر ما سید علی خامنه ای است

تاریخ انتشار: یک‌شنبه 29 آذر 1388

 

منبع: وبلاگ تحلیلی سیاسی استقامت در پیوندها

  • نیم نگاه
۲۹
آذر
 
 
 
 
این روزها که جریان شکست خورده انتخابات با اعتماد به نفس بالای خود، هم چنان خود را خط امامی می داند و از طرف دیگر علاقه ای به توضیح پیرامون تناقضات آشکار خود با ادعای خط امام بودنش ندارد، حداقل کاری که می توان انجام داد طراحی سلسله پوسترهایی است که در عین صراحت، حرفی برای گفتن کودتاچیان باقی نمی گذارد.

اولین سری از این مجموعه به ارتباط جریان ناکام کودتا با شیخ ساده لوح، حسینعلی منتظری می پرازد.

* با دلی پر خون و قلبی شکسته چند کلمه‌ای برایتان می‌نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند ...

* از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید ...

* در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضعگیری‌هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند ...

* از آنجا که ساده‌لوح هستید و سریعاً تحریک می‌شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد ...

* برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند ...

* اگر این گونه کارهاتان را ادامه دهید مسلما تکلیف دیگری دارم و می‌دانید که از تکلیف خود سرپیچی نمی‌کنم ...

* تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تاثیر دروغ‌های دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش می‌کنند نگردند. از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد ...

منبع در پیوندها دست نوشته های یک دانشجو

  • نیم نگاه
۲۹
آذر
هویت یابی شیعه بر سه محور می چرخد. شیعه به مانند یک مثلث سه ضلعی است که اگر یکی از این سه ضلع نباشد هویتش دگرگون می شود و دیگر نمی شود نام شیعه بر آن ایدئولوژی گذاشت

محور اول: غدیر

محور دوم : عاشورا

محور سوم : نیمه شعبان

و هر یک از اینها ارتباط مستقیمی با یک شخصیت تاریخی دارد. با یک اسطوره یا یک الگو. و . محور اول با امام علی (ع) محور دوم با امام حسین (ع) و محور سوم با امام زمان (عج) معنا پیدا می کند.

غدیر مبدا ماست. مشروعیت ما رابیان میکند. این که ما از کجا آمده ایم. عاشورا راه است. شهادت راه است. زیر بار ظلم نرفتن راه است. جان دادن برای زنده نگه داشتن دین چگونگی رسیدن به مقصد است. و مقصد نیمه شعبان است. ظهور منجی است. برقراری عدالت است. و این عدالت خیلی مهم بوده  و برای همین است که شیعه به عنوان یک اصل دینی ان را قبول دارد.

فرق شیعه با تمام مذاهب دیگه همین عدالتش است. همین پافشاری کردن بر آن و زیر بار ظلم نرفتنش است. مشهور است که یک پادشاه (که شیعه نبوده) از علمای شیعه استفاده می کرده . اطرافیان که از این موضوع ناراحت بودند برای جلب نظر پادشاه به نزدش رفتند. آنجا بیان می کنند که این علمای شیعه که الان در اطراف شما هستند به شما وفادار نمی مانند اگر که کمی پایتان را از گلیمتان دراز تر کنید و برای اثبات حرفایشان پیشنهاد برگزاری یک مناظره بین علمای خودشان و علمای شیعه را دادند. و گفتند که پادشاه از پشت پرده ای نظاره گر مناظره باشد. و پادشاه هم قبول می کند.

جلسه آغاز می شود. اطرافیان پادشاه و هم نظرانشان از علمای شیعه می پرسند اگر پادشاهی اهل فسق . فجور، زن بارگی ، شراب و .. بود شما چه جوری رفتار می کنید. آنها پاسخ می دهند که ما در ابتدا نصیحت می کنیم. علمای طرف مقابل پاسخ می دهند که این کار پسندیده است و ما هم همین کار را می کنیم

سوال بعدی که از عمای شیعه پرسیده می شود این است که  اگر پادشاه (فرد دارای قدرت) به نصیحت ها گوش نداد و عمل نکرد چه؟ شیعیان می پرسند شما چگونه رفتار می کنید؟ آنها پاسخ میدهند ما اول نصیحت می کنیم اگر جواب نداد اطاعت می کنیم . علمای شیعه در جواب گفتند نه ما این گونه رفتار نمی کنیم . ما زیر بار ظلم نمی رویم . ما شمشیر می کشیم و در مقابلش می ایستیم. ما جهاد خواهیم کرد

این دقیقا فرق بین شیعه است با تمام فرق دیگر. همین روح عدالت طلبی و به تبعش شهادت طلبی. همین فرق است که دشمنان،غربی ها  و صهیونیست ها و تروریست ها از آن میترسند. از زنده شدن ، از قدرت گرفتنش در دنیا، در خاور میانه، در میان اعراب، و در قلب کشورهای خودشان.

براین اساس ما به راحتی می توانیم کلید فهم دشمنی غربی هارا با ایران اسلامی بفهمیم . از اول انقلاب تا به حال. این که دو نفر در انتخابات توافق نظر نداشته باشند چیز بدیهی است اولین بار هم اتفاق نیافتاده. در همین کشور همسایه ما مگر ادعا نشده بود که کرزای تغلب کرده. پس چرا انقدر روی آن مانور تبلیغاتی ندادند. چرا مردم رو دعوت به اغتشاش نکردند. چرا رییس جمهور ها و وزیرخارجه ها ی اروپایی چیزی نگفتند و فریاد نقض حقوق بشر  سر ندادند.

دلیل همان است که گفتم همان ترس و واهمه که از روحیه جهاد گر شیعه دارند. آنها می ترسند کسی از هلو کاست صحبت کند. آرمان ملتی از بین بردن رژیم غاصب اسراییل باشد. رهبر کشوری ، آنها را ( آمریکا) شیطان بزرگ بخواند  و ملتی هم صدا فریاد بزنند که آی غربی ها به دنبال حقوق بشرتان در ایران نگردید می توانید آن را در یمن ، فلسطین، عراق ، افغانستان، پاکستان، ابو غریب ، گوانتانامو، صبرا و شکیلا بیابید. به دنبال انرژی هسته ای نظامی در ایران نباشید آن را می توانید در بین صفحات تاریخ ، در هیروشیما و ناکازاکی پیدا کنید .

برای همین می کوشند که اسلامی بدون جهاد و بدون  روحیه شهادت طلبی بسازند همان که ما اکنون به آن می گوییم اسلام آمیرکایی. و یادمان نرود که شیعه بدون  هر یک از آن سه ضلع دیگر شیعه نیست.

  • نیم نگاه
۲۲
آذر
مقدمه :گاهی آدم ها حرف هایی می زنند که با سیر عملی شون فرق داره!!!

امام سالهاست در بین ما نیست اما هست. هنوز افراد برای این که در دل مردم جا باز کنند خود را خط امامی می خوانند گاهی هم برای رای آوردن. این به دلیل بزرگی امام است که شاید من و توی نسل سومی نتوانیم آن را درک کنیم. اما خود من اینجوریم که وقتی صحبت های امام را می شنوم در بهت میمونم .انگار این آدم زمینی نبود چنان در مورد آمریکا صحبت می کرد که انگار آمریکا تنها قدرت برتر جهان نیست. کی؟! زمانی که کسی جرات نداشت ضد آمریکا صحبت کنه نه مثل الان که به مدد نیروی ضد استکباری جمهوری اسلامی همه جا پرچم آمریکا را  آتش می زنند.

حال در این بین کسی می یاد عکس امام را پاره میکند. یعنی بر خلاف جو حاکم عمل می کند. اون وقت ما شاهد این هستیم آقای موسوی از این عمل حمایت نمی کند. قصد من اینست که نیت واقعی آقای موسوی از بیانیه آخر چه بوده(بیانیه در محکوم کردن امام (ره) )

همان طور که متذکر شدم امام در بین آحاد مردم جا دارد. اگر آقای موسوی از این کار حمایت نمی کرد ۲ اتفاق رخ می داد

۱) نطر جمعی از مردم خط امامی را از دست می داد کسانی که امام را برای امام بودنش دوست داشتند نه لوزوما برای افکارامام. کسانی که شاید با امام از نظر فکری هم دیدگاه نبودند اما یرای امام احترام قایلند. و  شایدبینش سیاسی ندارند و آدم سیاسی نیستند

۲) طرفداران هم دچار نوعی بی اعتمادی می شدند چرا که آقای موسوی خود را خط امامی خوانده بود. واگر عکس العمل نشان نمی داد  می توانست تزلزل فکری ایشان را نشان دهد و شاید ما را یاد استعفای ناگهانی ایشان در اول انقلاب بیندازد و این که ایشان به در کارشان ثابت قدم نیستند

برای این که بفهیم قصد آقای موسوی چه بوده باید به بررسی هم خوانی سیر عملی ایشان با امام بپردازیم.

من تنها یک استدلال ساده دارم . مگر امام نگفته بود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد. آیا آقای موسوی این کار را کرده اند؟ اگر نکرده اند  صحبتشان رنگ فریب می دهد؟ یا شاید می خواهند آسیب بزنند و شاید هم هر دو.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تناقضات  به وبلاگ دوستم در بخش پیوندها با عنوان دست نوشته های یک دانشجو بروید .

  • نیم نگاه
۲۱
آذر

همه چی از یک تعریف شروع شد!!!

شاید از هم گسیخته به نظر بیاد اما نثر نگارشم اینه. البته می توانم با همین نگارشم مفهوم را در ذهنهایتان شکل دهم.

سالهاست جایزه های مختلف  با عناوین مختلف  به افراد مختلف داده می شود. این جایزه ها می تواند یک موج روانی حتی در فکر افراد آگاه ایجاد کند.( چنانکه ما هم گاهی ناخودآگاه با احساستمان نتیجه گیری کنیم  و یادمان باشد باید بتوانیم از زیر این فشار روانی بیرون آییم و با عقل خود فکر کنیم.)

باید برای راز گشایی از این جایزه ها به نقطه مشترکی برسیم. البته ممکن است اصلا نقطه مشترکی نداشته باشد. جایزه شیرین عبادی و حال اوباما . کلا لفظ جایزه رابطه خاصی با پاداش دارد و پاداش را همین طوری به کسی نمی دهند و در ازای کاری میدهند. این کار جز تامین منافع آمریکا و هم پیمانانش است؟

منافع آمریکا حکم می کند اوباما را فردی صلح طلب نشان دهند تا اگر اقدامی علیه کشوری انجام داد آن کشور مورد سوال قرار گیرد نه اوباما. اگر شیرین عبادی حرفی بر علیه کسی زد آن فرد  مورد سوء ظن قرار گیرد  نه جهت گیری خانم عبادی. بزارید روشن تر بگم این معنیش اینه که اگر اوباما از جنبشی حمایت کرد آن جنبش صلح طلبه (حتی اگه خلاف واقع باشد)  و اگر کسی بر علیه آن جنبش اقدامی کند خلاف صلح جهانی رفتار کرده . و همین طور وقتی خانم عبادی ایران را ناقض حقوق بشر خوانده حتما هست اگر می توانی (جرأت داری) خلاف این فکر کن .( و اینجاست که باید از زیر فشار روانی بیرون آییم)

و چرا یادم افتاد قصه استعمار را  نمی دانم . استعمار یعنی آباد  کردن و ماشاید  شاهد آبادی کشورهای استعمار شده بودیم و شاید هستیم و خبر نداریم. ( استعمار فرا نو) نقطه مشترکش با مطالب بالا اینه که مفاهیم مثل صلح . استعمار و... با توجه به منافع غربی ها تعریف می شود نه منافع حق و حقیقت. صلح یعنی به خطر نیانداختن ارزش های غرب. استعمار یعنی آبادانی کشورهای غربی و....

و اینجاست که نباید جای سوال باشد چرا جایزه را به اوباما می دهند. آن هم بعد از دو هفته از رییس جمهوری. چرا که او می خواهد منافع صلح را تامین کند شاید که نه حتما . چرا که دو هفته سیر عملی کسی معلوم نمی شود و اینجاست که به ذهن میرسد که اوباما می تواند سیر عملی داشته باشد؟ یا برایش تعریف کرده اند؟ به سمت همان صلح تعریف شده خواهد رفت؟

و یک آرزو کاش صلح را ما تعریف می کردیم و حتما در خاطرمان می آمد انرژی هسته ای صلح آمیز در هیروشیما و امروز انرژی خطر آمیزمان و مردم فلسطین صلح ندارند و آنها تروریستند نه اسراییل.  همه چی از یک تعریف شروع شد!!!

 

  • نیم نگاه
۱۹
آذر
دکتر منصور سلطانزاده

تقابل اسلام ناب و التقاطی در انتخابات 88

از 15 خرداد 1342 هـ . ش. حرکت جدیدی در ایران آغاز شد که در قالب هیچکدام از تئوری ها و روش های اصلاحاتی مرسوم و رایج دنیا نبود و آن ورود "اسلام ناب " برگرفته از مکتب تشیع به عرصه مبارزات سیاسی کشور بود. از این تاریخ تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی ما شاهد سه جریان مبارزاتی در ایران هستیم.
  • نیم نگاه
۱۷
آذر
توهم بدون شیشه و اکس حالیه حالستون تازشم بدون اعتیاد. توهم تقلب که بهمون چسبید و با هاش کلی خرابی بار آوردیم و این بار با توهم بیشماری چیزی جزضایع شدن چیزی نصیبمون نگردید. و پیروزی نصیب حقیقت گردید. و ما ماندیم و عشق حال با یک توهم. ما که دیگه نمیدونیم چی بگیم شما برامون یک توهم ایجاد کنید لطفا

  • نیم نگاه
۱۵
آذر
آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با دانشجویان:
درباره حوادث پس از انتخابات گوشتان به حرف‌های رهبر انقلاب باشد

خبرگزاری فارس: آیت‌الله جوادی آملی در پاسخ به سوال دانشجویی که نظرش را درباره حوادث پس از انتخابات پرسیده بود اظهار داشت:‌ شما بایستی در این خصوص به سخنان مقام معظم رهبری توجه کنید و گوشتان به حرف‌های ایشان باشد و ببینید که ایشان چه می‌گوید.


  • نیم نگاه