نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

پیوندها

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۰ ثبت شده است

۲۵
مهر
خدمت مقدس سربازی یکی از اصلی ترین دغدغه های پسران جوان است. گذراندن دو سال از بهترین سال های عمر اهمیت این دوران را دو چندان می کند که در ابن باره نکاتی زیر حائز اهمیت است.

مردمی کردن دفاع از خاک مقدس ایران اسلامی یکی از ابتکارات بکر امام خمینی (ره) است که بی شک نقش مهمی در قدرت کنونی نظامی ایران و دور کردن خطرات و تهدید ها از نظام جمهوری اسلامی داشته است. آموزش نظامی برای جوانان و آماده نگه داشتن کشور برای مقابله با هرگونه تهدید امری بدیهی و الزامی است اما مشکلات فعلی سربازی سبب گشته جوانان دوران سربازی را تضییع عمر خود بدانند. دوره ی آموزش نظامی که از 2 تا 4 ماه در کشورهای مختلف متغیر است می تواند آمادگی لازم جهت دفع هرگونه خطررا پدید آورد و این مابقی دوران سربازی است که ثمره خاصی نه برای فرد نه برای کشور تا کنون نداشته است لزوم تغییر در روند و شکل را نا گزیر می نماید.

عدم استفاده از تخصص دانشجویان یکی از مشکلات سربازی فعلی است. باید از دانش این گروه نهایت استفاده را در رشد و توسعه کشور نمود و لازمه ی تحقق این امر این است که سیستمی طراحی شود که هر کس خدمت خود را با توجه به تخصصش بگذاراند و این امر نیازمند هدفمند نمودن دوران سربازی است. باید خدمت سربازی را تبدیل به یک تجربه کاری کرد که در این صورت هم فرد و هم نظام ذینفع خواهند بود.

امروزه سربازی یکی از مهم ترین سدهای ازدواج، به شمار می آید. با توجه به این که سن بلوغ در کشور ما و جهان کمتر شده است و کشور ما هم کشور جوانی است، جهت جلوگیری از مشکلات روانی و اجتماعی می بایست ازدواج را تسهیل نمود. خانواده ها سربازی را تهدیدی برای شروع یک زندگی موفق می دانند و جوانان متاهل نگران امرار معاش خود در این دورانند لذا جسارت شروع یک زندگی حداقلی را به خود نمی دهند. 

تحقیقات علمی نشان می دهد هر چه جوانان دیر تر ازدواج کنند تمایل آنها برای بچه دار شدن کمتر است با توجه به این که جمعیت جوان روند نزولی را طی می کند و از طرف دیگر ظرفیت های شغلی رو به افزایش است و با همین روند ازدواج و به الطبع آن زاد و ولد، کشور ما در آینده با بجران نیروی کار رو به رو می شود.

سربازی یکی از عوامل افزایش تعداد قبولی دختران نسبت به پسران در آموزش عالی است. این امر خطرات جدی ای را برای جامعه در آینده در بر می گیرد افزایش سطح توقع دختران یکی از همین آسیب هاست. هم کفو نبودن که عامل نا رضایتی از همسر می شود راهم باید در نظر گرفت.با توجه به این که بیش ترین جوانان حال حاضر کشور را متولدین سالهای بین 62 تا 69 تشکیل می دهند و همین گروه سنی هستند که پشت درب های کنکورند، سربازی را باید مانع بزرگی بر قبولی پسران دانست. در حالی که دختران بی هیچ دغدغه ای می توانند بارها و بارها در کنکور شرکت نمایند فکر سربازی پسران را مضطرب می نماید و مهلت سربازی مانع از ادامه تحصیل آنها می شود.

سربازی از آن دست دوران هایی است که هم تلخ است و هم شیرین، گریزی هم از چشیدن آن نیست. گاه تبدیل به بهترین دوران می شود و گاه به بدترین دوران. از همان دوران هایی که پدران برای مرد شدن پسران، لازم می دانند. ازهمان هایی که می توانی بهترن دوستان طول عمرت را پیدا کنی. از همان هایی که برای رفتنت آش درست می کنند. از همان رفتن هایی که می توانی ره صد ساله را یک شب طی کنی. مثل شهدای سربازی که مردانه این کار را کردند. و الان وظیفه من و تو جوان اینست که به کشورمان خدمت کنیم مثل همان شهید سرباز.الان وظیفه ما اینست که با علم و دانشمان به آبادانی کشور کمک کنیم و در این بین اگر لازم شد از همه چیزمان بگذریم مثل همان سرباز شهید که از جانش گذشت که ما جوانان مسلمان ایرانی نشان دادیم ابن کار راه هم می کنیم فقط باید مسولین راه را برای ما هموار کنند. هموار کردن یعنی از نیرو و استعداد ما همان جا استفاده کنند که باید.
 
  • نیم نگاه
۱۵
مهر

تجمع دانشجویان مقابل سفارت سوئیس در اعتراض به برخورد دولت آمریکا به تظاهرات کنندگان وال استریتتجمع دانشجویان مقابل سفارت سوئیس در اعتراض به برخورد دولت آمریکا به تظاهرات کنندگان وال استریتتجمع دانشجویان مقابل سفارت سوئیس در اعتراض به برخورد دولت آمریکا به تظاهرات کنندگان وال استریتگزارش فارس از تجمع دانشجویان در مقابل سفارت سوئیس:
اعلام همبستگی دانشجویان ایرانی با مردم آمریکا برای برچیدن لابی‌های صهیونیستی

خبرگزاری فارس:سخنرانان تجمع امروز دانشجویان در مقابل سفارت سوئیس، ضمن اعلام همبستگی دانشجویان ایرانی با مردم آمریکا برای برچیدن لابی‌های صهیونیستی، مراتب اعتراض خود را نسبت به سرکوب اعتراض‌ها در نیویورک اعلام کردند.

خبرگزاری فارس: اعلام همبستگی دانشجویان ایرانی با مردم آمریکا برای برچیدن لابی‌های صهیونیستی
 گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مرتضی موسوی‌نژاد دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بیرجند، طی سخنانی در تجمع دانشجویان در مقابل سفارت سوئیس، کاپیتالیسم را مبدأ مشکلات جهان خواند و گفت: 60 سال است که کاپیتالیسم به محدودیت رسیده و سرشار از تناقض و استثنا است و مردم آمریکا مظلوم واقع شده‌اند.

وی افزود: مردم آمریکا به این دلیل تجمع کرده‌اند که آزادی آن‌ها به خاطر لذت بخشی اقلیت، محدود شده است.

در ادامه این تجمع محمد رضایتی دبیر سیاسی  اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز طی سخنانی در این اجتماع دانشجویی گفت: سوال بزرگی برای ما دانشجویان ایجاد شده است و آن علل تجمع مردم آمریکا در وال استریت و عدم حضور در مقابل کاخ سفید است؛ جواب سوال این است که مردم آمریکا بیدار شده و به اصول دموکراسی معترض هستند.

رضایتی در ادامه دلیل برگزاری این‌گونه اعتراضات را برخورد گستاخانه دولت این کشور نه تنها در برابر کشورهای دیگر، بلکه در برابر مردم خودشان دانست.

وی به دستگیری 700 نفر ار مردم در جریان اعتراضات روزهای اخیر در آمریکا اشاره کرد و گفت: این موضوع مغایر با اصولی است که آن‌ها همواره مدعی آن هستند؛ سردمداران آمریکا امروز اصولی که خود مدعی آن بودند را زیر پا گذاشته‌اند.

برپایه این گزارش، شیرکوند عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز به عنوان سومین سخنران این تجمع، گفت: نظریه‌های امپریالیسم یکی پس از دیگری فرو می‌پاشد. 

وی در ادامه مردم آمریکا را به اسلام فراخواند و افزود: همان گونه که مردم ایران توانستند در برابر نظام طاغوت پیروز شوند مردم آمریکا نیز می‌توانند برابر رژیم آمریکا به پیروزی برسند. 

علی جمشیدی دبیرتشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به عنوان سخنران بعدی، به وجود لابی‌های صهیونیستی در رأس نظام سلطه جهانی اشاره کرد و افزود: سال‌ها مردم جهان درگیر سلطه ظلم و استکبار جهانی هستند که در رأس آن لابی‌های صهیونیستی قرار دارند، آن‌ها با مدیریت کشورهای مستکبر و مستبد هر روزه سلطه خود را افزایش می‌دهند. 

وی ادامه داد: با ظهور انقلاب اسلامی ایران، لیبرالیسم و همه حکومت‌های لاییک فهمیدند که یک رقیب بسیار جدی دارند.
 
دبیرتشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل همچنین ایجاد فشار از جانب رژیم آمریکا به سرکردگی لابی‌های رژیم صهیونیستی به مردم را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما امروز اینجا آمده‌ایم که اعلام کنیم بعد از 30 سال اساسی‌ترین شعار مردم ایران مرگ بر آمریکا است.

  • نیم نگاه