نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

پیوندها

علت یابی فتنه سبز

پنجشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۸۹، ۱۲:۰۵ ق.ظ
بعد از انتخابات شاهد آن بودیم عده ای به دعوت کاندیدای محبوب خود به خیابان ها ریختند. آقای موسوی ادعای تقلب را مظرح کردند و طرفدارانشان هم این ادعا را پذیرفتند. سوال اینجاست که چه شد که با این همه تدابیر و  نظارت، مردم ادعای تقلب را قبول کردند.

همه ی ما دلایل مختلفی را در مورد پیدایش حوادث پس از انتخابات از افراد گوناگون شنیده ایم اما بحثی که من می خواهم مطرح بنمایم سران فتنه را مورد نقد قرار نمی دهد بلکه کسانی را مورد بحث قرار داده ام که شاید در جناح مخالف فتنه گران قرار داشته اند اما با عمل خود به آنها کمک کرده اند و شاید هم نقش مهمی در شکل گیری حوادث پس از انتخابات داشته اند.

فاصله رسانه ملی با شعایر انقلابی

در سالهای بعد از انقلاب و مخصوصا سالهای اخیر شاهد فاصله رو به رشدی در بخش رسانه نسبت به شعار ها و اهداف انقلاب اسلامی هستیم. فیلمها، تبلیغات، روزنامه و حتی مجلات نشانگر دغدغه ها و زندگی افرادی هستند که مخاطب اصلی انقلاب اسلامی نبوده اند. انقلاب اسلامی از اول شکل گیری مخاطب اصلی خود را مستضعفین قرار داد و چه خوب امام امت فرموده اندکه تنها کسانی تا آخر خط با ما هستند که طعم فقر را چشیده باشند.

در طول ۳۰ سال انقلاب و با تهیه برنامه های مختلف، این ذهنیت برای عده ای از مردم شکل گرفت که تمام ایران خودشان هستند. درست هم بود چون جای مردم روستایی ، شهرستانی در تمامی عمده رسانه های ما خالی بود و پایتخت نشین ها تماما زندگی و دغدغه ها خود را در برنامه ها می دیدند اعم از سریال های تلوزیونی، تبلیغات روزنامه هاو ... به مرور زمان ذهنیت ما پایتخت نشینان تمام ایرانیم را شکل داد.

تبلیغات انتخاباتی آقای موسوی در تهران و مخصوصا در شمال آن به طور وسیعی دیده می شد. کسانی که خود را تمام ایران می دانستند خود را طرفدار موسوی می دیدند و برای همین ادعای تقلب را به راحتی پذیرفتند. و فکر نمی کردند در روستاها و شهرستانها مردم دیگری هستند که نظر و رایشان با آنها تفاوت دارد. کسانی که مخاطب اصلی شعار دولت نهم یعنی عدالت بودند و طبیعی است با کارهای که در دولت نهم صورت گرفت رای آقای احمدی نژاد در آنجا اوج بگیرد.

 

  • نیم نگاه

نظرات  (۲)

  • مصطفی نمازیان
  • بنام خدا. با مطلب طنز تحت عنوان"مردان آهنین" به روزم. بخوانید، نظر دهید و منتشر کنید. یا علی
    سلام
    موفق و موید و منصور باشید
    یا علی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی