نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

نیم نگاه

زیر نظر م.ح.ش

پیوندها

دانشجویان سفارت انگلستان

پنجشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۰، ۰۸:۴۵ ب.ظ
در این که اقدام اخیر دانشجویان تنها بخشی از خشم ملت ایران نسبت به روباه پیر است تردیدی نیست و در این که قطع رابطه و نه کاهش آن، مطالبه ی مردمی است هم تردیدی نیست. اما همه اینها هدف است نه وسیله. مقاله زیر به نقد وسیله می پردازد نه هدف.

هنوز در مورد اقدام اخیر دانشجویان به نتیجه نرسیدم یعنی نمی دانم اسم این حرکت را شجاعت بگذارم یا ....

زمانی که دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان سفارت آمریکا را تسخیر کردند هنوز نه دولتی بود و نه مجلسی و نه قانونی که مردم آن را انتخاب کرده باشند. منظورم اینست مگر ما انتخابات ریاست جمهوری و مجلس را برگزار نمی کنیم که آنها به نمایندگی از مردم تصمیم بگیرند و مگر مجلسی که در آن نمایندگان مردم هستند قانون کاهش رابطه را تصویب نکرده بود پس این حرکت چه بود!!! آیا این توهین به آرای مردم نیست.

بنده این را می دانم که روابط فردی با روابط اجتماعی فرق دارد یعنی ممکن است کسی به من ظلمی کند، بنده حق بخشش او را دارم اما اگر قاضی باشم این حق را ندارم. اگر کسی در روابط بین فردی عهد شکنی کرد، اگر شما این عمل را متقابلا انجام ندهید،بزرگواری کرده اید اما در روابط بین المللی و اجتماعی بخشش عهد شکنی نه تنها فضیلت نیست بلکه رذیلت است بر فرض مثال تجاوز به خاک کشور دیگر قانون شکنی است حالا اگر کشوری به خاک ما تجاوز کرد ما دیگر نمی توانیم بر قانون پایبند باشیم و دیگر پایبندی عقلانی نیست.

حالا با کشور انگلستان، که قانون شکنی کرده و در ایام فتنه در امور داخلی ایران دخالت داشته است و در همان ایام فتنه کارمندانش را در تظاهرات غیر قانونی گرفته اند چطور باید برخورد کرد؟ آیا باز هم باید پایبند به قانون بود؟ 

همین حرف را عماد قبادی عزیز این گونه گفته است "انگلیس دلایل تسخیر سفارتش توسط دانشجویان را در رفتار بی شرمانه خود جستجو کند"

اما اگر نظر بنده را می خواهید درست است که رفتار بی شرمانه ی انگلیس نه تنها بر ملت ایران بلکه بر مردم جهان پوشیده نیست اما ما رییس جمهور و مجلس را انتخاب می کنیم تا آنها به نمایندگی از ما برخی از وظایف را به عهده گیرند که روابط دیپلماتیک از آن جمله است. اگر ما خودمان به نظر رییس جمهور و مجلس اهمیت ندهیم چه کسی باید اهمیت دهد؟!!!  

نکته بعدی اینست که با هرفتاری باید متناسب با آن برخورد کرد یعنی اگر کسی به گوش شما سیلی زد نباید انتظار داشته باشید که قانون گذار وی را اعدام کند. انگلستان هم که به خاک ایران حمله نکرده است که ما به سفارت خانه ی او که بخشی از خاکش است وارد شویم به نظرم رفتار مناسب،اخراج و قطع ارتباط با آنها بود.

البته باید این را هم اضافه کنم که، باید با آنها با توجه به قانون عمل کرد یعنی اگر ما طبق قوانین بین المللی که قبول کردیم حق داریم با آنها طبق قوانین خود عمل کنیم، حتی اگر مجازاتشان اعدام باشد باید این کار را انجام دهیم.

امام خمینی (ره) :

در اسلام قانون حکومت میکند. پیغمبر اکرم (ص) تابع قانون بود...(صحیفه نور،ج10،ص29)

 حکومت در اسلام به مفهوم تبعیت از قانون است و فقط قانون بر جامعه حکم فرمائی دارد.(ولایت فقیه،ص34و35)

کسانیکه میخواهند قانون را بشکنند اینها دیکتاتورانی هستند که به صورت اسلام پیش آمده اند یا به صورت آزادی و امثال اینها(کوثر،ص268)

قانون در راس واقع شده است و همه افراد بشر باید خودشان را با آن قانون تطبیق بدهند.(کوثر،ص268)

در کشوری که قانون حکومت نکند خصوصا قانون اسلامی این کشور را نمی توانیم اسلامی  حساب کنیم.(صحیفه نور،ج14،ص268)

  • نیم نگاه

نظرات  (۴)

نه داداش منتظر این مسئولین وایسی که کار انجام نمیشه..

انگلیس هم میدونه که یکی یکی مسئولین رو میخره..
احمق آشغال عوضی نفهم
اگه همیشه بخوایم منتظر مسئولین باشیم مطمئن باشید کار پیش نمیره. دانشجو همیشه پیش گام بود و هست و خواهد بود انشاالله. البته با بصیرت .
به نظر بنده کار کار خوبی بود اما زیاده رویهایی انجام شد که با توجه به موقعیت مناسب نبود اگرچه لازم بود .علاوه بر مجلس لازم است مردم نیز هم دلی و همراهی خود را با مجلس نشان دهند.
انشاالله اسنادی که از سفارت خارج شده دندانگیر باشد.
اجرکم عندالله
شما قلم خوبی دارید برای سیاست پس بنویسید همواره.متن جالبی بود من با شما موافقم اما دانشجویان وظیفه خودشون رو انجام دادن این حرکت لازم بود تا همه بدونن دانشجوها درصحنه اند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی